dsk Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 Hvor reell er beskyttelsen som man i mange år har brukt i snøhule; når stearinlyset ikke brenner lenger er co innholdet på farlig nivå og man må lufte! dsk
Skal bare... Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 Stearinlyset sløkker ikkje av CO. Stearinlyset sløkker av mangel på O2. Du dør derimot av CO. Så stearinlys er absolutt ingen beskyttelse mot CO. Stearinlys er derimot ein reell produsent av CO, så faren vert bare større.
+Blaser Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 Nei, skjønner ikke hvorfor man tar med seg en CO måler. Jeg skal nå på en lengre jakt tur. Der vil jeg ha med meg en lavo som sosialt samlingspunkt dersom det regner. Det første jeg har på pakklisten er CO måler!
Skogens Stønn Skrevet 28. september 2020 Skrevet 28. september 2020 Blaser skrev (På 24.11.2019 den 15.51): Her fikk jeg 0 PPM i utslag !!! Hadde forventet noe her ja. Hvis det er samme måler som jeg nettopp har skaffet meg (men ennå ikke testet), og det ser sånn ut, så vil den i følge bruksanvisningen vise 0 ppm i hele området fra 0 til 10 ppm. ;-) 1
Tor-Erik-L-77 Skrevet 29. september 2020 Skrevet 29. september 2020 On 9/28/2020 at 5:23 PM, Skogens Stønn said: Hvis det er samme måler som jeg nettopp har skaffet meg (men ennå ikke testet), og det ser sånn ut, så vil den i følge bruksanvisningen vise 0 ppm i hele området fra 0 til 10 ppm. Det er nok riktig da 0-10 ppm ikke regnes som farlige:
Hafrak Skrevet 21. januar 2021 Skrevet 21. januar 2021 Noen som har kjøpt denne? Så veldig kjekk ut med display som kan vise CO nivået konstant, slik at en kan føle seg trygg hele tiden. https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=1594&category_id=36&gclid=CjwKCAiAxp-ABhALEiwAXm6IyY-DAdkPu9uFtOW9u7yQ6MzkE9K6M8rpDozfznK6Tta3TwgmerFE_BoCQH8QAvD_BwE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå