Gå til innhold
  • Bli medlem

Lommebok, nøkler og mobil - hvor gjør man av det?


Anbefalte innlegg

På padlespesialisten hadde de noe vanntette greier, men gruelig dyrt!! 250 kr for ei vanntett mobillomme (kunne rett nok snakkes gjennom, så den er kanskje ikke så dum?). Ytterligere 200 kr for ei vanntett pose, som var ganske stor (upraktisk).

Og hva gjør man egentlig om det ringer? Tar man bare sjansen på at det går bra og tar den?

Og fotokamera? Tar dere bare risken?

Går det ikke an å lage enkelt noen vanntette låser selv til små poser? Det hadde vært kjempepraktisk, da kunne man lage akkurat passende størrelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du pakke inn kostbart elektronisk utstyr så må du nok betale for å få noe som er skikkelig.

I starten brukte jeg plastposer til kamera, men innså ganske fort at det ikke kunne gå. Man må beskytte utstyret sitt mot sjøvannet, og når alt flyter må man kunne stole på det man har. Aquapac har funket greit, unntatt til speilrefleksen, der jeg nå har kjøpt Ortlieb sin vanntette bag. Her må man kjøpe undervanns hus for å kunne bruke det mens man padler vannsikkert (tror jeg.)

Noen alternativ kan være om du kan få tak i annet som duger som er solid. Jeg fikk en vanntett beholder for håndgranat som forsvaret lager. Denne er super for all småelektronikk, nøkler, fyrstikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel ikke svare på mobilen hvis det er så urolig sjø at du risikerer å velte? :?

Ziplock og gladplast fungerer greit det, har brukt det på flere jakturer i finnmark , i regnvær, og både snakket og sendt tekstmelding uten å måtte ta mobilen ut.

Men det flyter neppe hvis du absolutt skal miste den i sjøen.

Et allternativ som flyter og beskytter mot støt, er "otterbox", men da må du ta mobilen ut for å ringe.

Det enklest og tryggeste til hardt bruk er vel å kjøpe mobillomma fra ortlieb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.