Gå til innhold
  • Bli medlem

Påsketur alene, uerfaren på ski, vurderer fottur. Hvor kan man dra?


Skrotnissen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en fjellvant kar med lite skierfaring, dvs. jeg har gått mange flerukers turer på sommerhalvåret og elsker det. I år, som mange andre år, er jeg alene i påsken ettersom alle er opptatt med familie eller samboere og jeg ikke har noen. 

Jeg bor på Vestlandet og har lyst å dra på en tur hvor jeg helst kan gå til fots, men er også åpen for ski hvis det ikke er krevende terreng. Jeg er som sagt ikke så erfaren på ski og vil ikke utsette meg for unødig risiko når jeg går alene. Helst vil jeg reise til turområder med kollektivtransport, og gjerne veksle mellom å sove i telt og DNT-hytter. Hardangervidda blir for folksomt for meg når jeg går alene, tror jeg.

Er det noen turområder som peker seg ut? Noen steder å anbefale? Frykter litt at det er begrenset utvalg. Er forsåvidt åpen for å busse rundt til ulike lokasjoner og gå dagsturer her og der, men føler det krever mer planlegging enn å bare pakke sekken og dra ut i naturen et sted. 

Tusen takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrotnissen skrev (5 minutter siden):

Hei! Jeg er en fjellvant kar med lite skierfaring, dvs. jeg har gått mange flerukers turer på sommerhalvåret og elsker det. I år, som mange andre år, er jeg alene i påsken ettersom alle er opptatt med familie eller samboere og jeg ikke har noen. 

Jeg bor på Vestlandet og har lyst å dra på en tur hvor jeg helst kan gå til fots, men er også åpen for ski hvis det ikke er krevende terreng. Jeg er som sagt ikke så erfaren på ski og vil ikke utsette meg for unødig risiko når jeg går alene. Helst vil jeg reise til turområder med kollektivtransport, og gjerne veksle mellom å sove i telt og DNT-hytter. Hardangervidda blir for folksomt for meg når jeg går alene, tror jeg.

Er det noen turområder som peker seg ut? Noen steder å anbefale? Frykter litt at det er begrenset utvalg. Er forsåvidt åpen for å busse rundt til ulike lokasjoner og gå dagsturer her og der, men føler det krever mer planlegging enn å bare pakke sekken og dra ut i naturen et sted. 

Tusen takk for svar. 

Ski + snilt terreng + greit med DNT hytter  g fjellstyrebuer kan til dømes vere Langsua.

Fint område :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.