Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Vestlandet har det ikke vært noe varme tidligere i sommer, men i dag gikk temparaturen opp.

Fluene har dukket opp, og var veldig plagsomme i dag.

Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna, har brukt Tigerbalsam noen ganger. Det fungerer delvis

Skrevet

Odin skrev:

Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna,

Ikke for å holde dem langt unna, men når det blir for ille bryter jeg av en gran- eller furukvist som er forholdsvis tett og holder den over hodet. Da slipper jeg i det minste å kjenne på fluene som sitter i håret (det lille som er igjen :lol: ) og summingen føles litt mindre høylytt.

Men etter en hel dag med dette hører jeg fluesumming lenge etter at jeg er ferdig med turen :lol:

Skrevet

Hehe, får prøve nakenhet i morgen.

Vanligvis legger jeg ikke særlig merke til fluene, men i går var de spenna gærne.

Har sikkert litt å si at tempraturen nærmest eksploderte i går, og jeg var det første "kjøttet" på fjellet.

Gjorde det ikke særlig bedre at jeg ikke klarte å løpe fra dem :D

post-785-133474424197_thumb.jpg

Skrevet

Du vet.. du kan bruke sånn hatt de bruker i Australia. Med sånne knotter som henger fra flere snorer ned fra hattebremmen :D Slike som Monty Python brukte i sin berømte Bruce sketch 8)

Ellers litt av en bør du drasser på!

Skrevet

Hvis dere er flere på tur, smør litt syltetøy på jakkene til turkompisene.

Et lite "bra jobba!" klaps på skulderen vekker ikke mistanke..

Skrevet

Sitt og gap med munnen full av syltetøy. La fluene komme inn, svelg så en gang i blant. Motbydelig men effektivt :D

Skrevet

Det virker alltid 100% å ignorere fluene, og det går an.

En trøst er jo at når man kommer opp i høyden så forsvinner de.

Skrevet
Det virker alltid 100% å ignorere fluene, og det går an.

En trøst er jo at når man kommer opp i høyden så forsvinner de.

Hvor høyt må man? Jeg var på 1400-1500 m i Jotunheimen i går, og der var det tett med fluer.

Men jeg er enig i at fluene lar seg ignorere. Det var verre med myggen som kom senere på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.