Gå til innhold
Gjest Mareng

Ultralett soveposeliner

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Jeg ser etter ett soveposetrekk som er så lett som overhodet mulig. Det er kun for å beskytte dunposen mot skitt fra kroppen, det er nok om lineren går opp til under armene eller over skuldrene.

Hva er ultralett alternativene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den veier 128 gram, og er lang 185 cm så den passer hvis du er litt kort. Ikke så ille pris heller med 749kr før fjellforumrabatten

IMG_2021.JPG.56a9f2cdb61165ae541b6299c7d6a001.JPG

Edit: Det strider mot lettpakking å bruke en slik, mye lettere å vaske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng
2 timer siden, Memento mori skrev:

Skjult lenke - logg inn for å se den veier 128 gram, og er lang 185 cm så den passer hvis du er litt kort. Ikke så ille pris heller med 749kr før fjellforumrabatten

Skjult lenke - logg inn for å se den

Edit: Det strider mot lettpakking å bruke en slik, mye lettere å vaske.

Er 170, så denne passer nok fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng
2 timer siden, Øyvind Hellenes skrev:

Er dette verkeleg nødvendig dersom ein søv med ull/polyester-undertøy?

En fin måte å ødelegge tråden på er å komme med gode (opplagte) ideèr... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bidro vel til å dra tråden litt til siden, så her kommer jeg med et tips: Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg fikk en sånn i gave for noen år siden, og den er veldig lett. (Har ikke veid den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan stille meg bak siste anbefaling. Har en silkelakenpose fra Jakri. 90 bred og 210 lang. Min veier 119 gram inkl. oppbevaringspose. Kostet 438,- inkl. frakt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik: 

veier lite og er veldig behagelig mot kroppen. Min har en "kledelig" rosa - farge ;-) 

Hvor mye den egentlig isolerer skal jeg ikke si for mye om. Personlig syntes jeg det var veldig upraktisk at ca 50 cm øverst på hver langside ikke var sydd sammen så det fikk jeg Svigermor til å fikse :-) Hadde den med på en 5-dagers hytte til hytte i Tafjordfjella og det er ganske digg å kunne pakke superlett når man en sjelden gang har sjansen til det. Putelomma er grei for å holde på plass det man velger å bruke, også hakket mer behagelig enn soveposetrekket mot kinnet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Lofoten-Møring skrev:

hakket mer behagelig enn soveposetrekket mot kinnet

Trikset er å vrenge fleecejakka over trekket/pakkposen slik at ermene er på innsiden. Gjør du det riktig holder det seg fint hele natta. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng
8 timer siden, Lofoten-Møring skrev:

Jeg har en slik: 

veier lite og er veldig behagelig mot kroppen. Min har en "kledelig" rosa - farge ;-) 

Hvor mye den egentlig isolerer skal jeg ikke si for mye om. Personlig syntes jeg det var veldig upraktisk at ca 50 cm øverst på hver langside ikke var sydd sammen så det fikk jeg Svigermor til å fikse :-) Hadde den med på en 5-dagers hytte til hytte i Tafjordfjella og det er ganske digg å kunne pakke superlett når man en sjelden gang har sjansen til det. Putelomma er grei for å holde på plass det man velger å bruke, også hakket mer behagelig enn soveposetrekket mot kinnet. 

Har helt identisk selv, kjøpt på e-bay for 75kr ;)

Men til bruk inni sovepose foretrekker jeg disse med mumiefasong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Lilleulv
      Jeg har en Ajungilak Kompakt 3 sesongs pose jeg bruker flittig.

Men den duger nok ikke vinterstid. Derfor lurte jeg på om Sea To Summit Reactor lakenpose i soveposen kunne gjøre dette til en brukbar vinterpose og.

Noen som har prøvd?
    • Av herrlarsson
      Per i dags dato så har jeg en Fjellreven abisko 3 sesongspose, med T-comfort på +4 og T-limit på -4 men den blir jo en smule kald om vinteren kan man si - Er det noe poeng med å investere i f.eks Skjult lenke - logg inn for å se den for å få mer varme utav soveposen sin i kaldere vær/mild vinter?

Har fint lite erfaring med lakenposer, og polarposer koster ofte både levra og gulltenna. Klart at jeg ikke vil fryse ihjæl på tur, men alternativer er greit å ha. 
    • Av Chirsbom
      Hei, 
      Ser jeg har et behov for å oppgradere opplegget mitt med bekledning for hendene. 
      Bruken er primært ordinær frilufts camping sommer som vinter. 
      Nå har jeg et par merino ull liners, et par vel brukte skinnhansker med kunstig foring, et par forede softshell hansker, en tykk ullvott og en billig vindtett overtrekksvott. 
      Det jeg ønsker er tips til et par gode hansker som tåler en støyt som "arbeidshansker" og som gir god fingerfølelse, dvs at jeg kan gjøre relativt mye med dem, gjerne med utskiftbart for. Og et par vind- og vanntette votter som tåler mange minus, og med utskiftbart for. 
      Har kikket på Hestra og Black Diamond primært, kjenner ikke til Norrøna sine alternativer, og Arcteryx blir nok for dyrt. 
      Skinn vs kunstig? Ullfor vs kunstig for? Hvor mange "deler" trengs til å dekke de fleste behov for arbeid med en camp, men og holde kulden på avstand? 
      Takker og bukker for alle innspill! 
      Mvh
      Christian.
    • Av hhalvor
      Hei!
      Noen som har en oppskrift på sying av telt-trekk til bruk på pulk? Videoer eller lignende er fint, finner ikke noe her. Tenker å lage et trekk lignende det Helsport selger.
      Hvis noen har oppskrift på sying av pulkbag og hadde det vært fint  Har yttertelt til et tremanns telt liggende som jeg tenkte å bruke.
    • Av Paul_86
      Hei.
      Jeg har sett på lakenpose for både å holde soveposen renere og muligens å legge til noen grader og utvide soveposen. Er ikke så glad i silke så ønsker ikke dette.
      Har sett på to stykker fra sea to summit. Det vanlige reactor 230 gram, eller extreme versjonen 399 gram. Ene er helt grei. Andre skal være enda varmere, men tror ikke det er så mye mer. Og tenker at det ikke er verdt den ekstra vekten for extreme. Det finnes en plus versjon som er kortere og med tykkere del på brystet og beina.
      Har noen erfaring med disse? Er de noe bra og gir de mye varme i tillegg? Er det slik at de gir ekstra varme når man trenger det og bare komfortabelt ellers. Eller er de slik at de kan bli altfor varme om man bruker den i sesong med soveposen?
      Takk for svar og kommentarer.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.