Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om Osprey langtursekker


turdame

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe langtursekk på nettet, jeg vet at de bør prøves i butikk først. På en av sekkene jeg ser på som er fra Osprey står det at hoftebeltet varmes opp til 80 grader C for å tilpasses dine hofter, hvordan gjøres det? Bare mulig i butikk? Gjelder dette alle Osprey sekker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder ikke alle sekkene, kun enkelte modeller. Har Atmos AG som har et annet, nettingbasert system som skal sikre komfort. Jeg har ikke prøvd oppvarming, men er mer enn litt skeptisk mht hvor mye klesvalg vil påvirke avstøpningen. Samt at dersom du har feilplassert hoftebeltet litt, er du stuck.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres i en egen "ovn" i butikk. Den er laget slik at selve beltet er inne mens stropper og klips er på utsiden. I teorien så skal du kunne bruke stekeovn hjemme til det. Men kanskje greit og la være. Varmingen er primært for å forme beltet fortest mulig. Det tilpasser seg etter litt bruk alikevel. Har en osprey som er varmetilpasset belte og en som jeg droppet det. Hoftebeltene er bra i seg selv så jeg merket ikke mye forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok å gikk så hardt på i motbakke med min Xenith fullastet at selve temperaturen rundt midjen kom på 80 grader celsius, så formet den seg perfekt.

Hvis ikke du vil kjøre så hardt på, så former den seg av seg selv etterhvert :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.