Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

"Jeg har oppdatert bloggen min" - tråden

Anbefalte innlegg

• Heriks featured this emne
  • Heriks unfeatured this emne
  • 1 year later...
  • Svar 963
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

(Logg inn for å se skjult innhold) . En fottur fra Synnervika til Røa.

(Logg inn for å se skjult innhold) i sommer! Inneholder store naturopplevelser!

På årets siste dag er det tid for å se tilbake på turåret med en "liten" bildekavalkade fra et eventyrlig turår. 2016 døpte jeg Storfiskens år, så den røde tråden har vært jakten på stor ørret, røye og sjøørret. Men i løpet av 12 måneder blir det tid til mye annet også, som toppturer, bålturer, jakt, kanoturer, laksefiske og teltturer.  (Logg inn for å se skjult innhold)  

Posted Images

Mye fint vær, så lite blogging. Men nå ble jeg IGJEN sjuk, så da har jeg om ikke annet blogget en tur forrige helg, som gikk i nabokommunen. De har padleklubb men den har ligget litt brakk en tid, nå prøver de å få liv i den igjen. Så da tok jeg turen for å støtte opp, fin ble den også. Bilder

(Logg inn for å se skjult innhold)

.

P6020009.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Fortsatt sjuk, holder på å bli gal. For sjuk til å komme ajour på bloggfronten også, men med litt nå og da når jeg har vært på det kvikkeste, har jeg klart å blogge det andre grunnkurset i mai også. Blir jo fine små turer ut av disse kursene, også. Det må det jo være, så de får lyst til å padle mer. :) Det skal de jo helst få. Så det innlegget er kommet

spacer.pngnå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har oppdatert med den siste onsdagspadlingen før jeg ble sjuk heller, den ligger nå

. Ikke så lang tur, men testing av dobling. Det er vel første gang jeg har padlet i en sånn, og jeg kan godt skjønne hvorfor de kaller det skilsmissekajakk. Jeg kunne fort blitt gal av å sitte fremst uten styring på det viset der. Men for en kort ettermiddagstur gikk det bra, og vi var heldige med været så alt var bare stas!

spacer.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Tidligere i sommer tok jeg en fjelltur opp til flyvraket som ligger på Hestnutan i Seljord, det var en tysk junker som styrtet der under krigen.
En utrolig flott tur, men hvor været viste seg fra en noe schizofren side. Mange bilder, og noe tekst på bloggen:

190609_12_Finndalen.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist søndag kom jeg meg omsider på tur igjen etter noen ukers idiotisk sykdom. Herlighet så deilig! Og så fantastisk dag! Turen gikk over Eidsfjorden og inn hele Olderfjorden. Den er virkelig flott, frodig og snirklete. Hadde ute snøret store deler av turen, fisk ble det også på kroken. Men som vanlig ingen sjøørret. (Dog en spenstig høvelig stor lyr, så det var artig likevel.) Mer

Endret av Miamaria
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har

kommet til Stade. Hun gikk St. Olavsleden fra Stiklestad til Trondheim og Gudbrandsdalsleden fra Trondheim til Hjerkinn i fjor. Deretter gikk hun Gudbrandsdalsleden fra Otta til Lillehammer før påske i år. Siden 29. april har hun gått hhv. Gudbrandsdalsleden fra Lillehammer til Oslo, Hærvejen fra Fredrikshavn til Padborg og Via Jutlandica (Jakobsweg) fra Padborg til Stade. Nå skal hun ta fatt på Vie Romea Germanica. Hun blogger hver dag: 

HeleTuren.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt rusk i maskineriet ennå, men jeg kommer meg i hvert fall ut på tur for tiden. Tok ferie fredag, så jeg dro av gårde om kvelden for første overnattingsferietur, det gikk ikke helt som planlagt. Kanskje fordi jeg glemte noe viktig i planleggingen – det er hekketid… Nuvel, tur ble det, selv om det ble latterlig mye kjøring sett opp mot kilometer tur… Ut er ut, tur er tur. Mer i

.

spacer.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hviledag i Snåsa var helt kanon! Det trengte kroppene våre skikkelig da vi hadde gått hardt i mange dager på rad. Nå var sekkene pakket (derfor blytunge igjen!) og vi var klare for sommerens aller lengste etappe til Røyrvik, rett sør for Børgefjell. Sjekk ut oppdatering med bilder fra

P11104021.thumb.jpg.0289adf475f783c051d20e57be56e85b.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børgefjell er et område som både Simon og jeg har hatt lyst til å besøke. Denne etappen av ekspedisjonen skulle gå gjennom nasjonalparken, og vi gledet oss skikkelig, særlig til fiske! Sjekk ut

_DSC0441-01.thumb.jpeg.f726bfbc27f004d8fc2cfe341c26db7f.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Ny etappe er gjennomført!! Denne gangen i ekstremt høye temperaturer!! Sjekk ut blogginnlegg fra etappen mellom Trofors nordvest for Børgefjell til Korgen

20190724_172705.thumb.jpg.dcca9d1783ab9d263c0c812e05ad9a00.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange høydemeter, flotte utsikter, mye bading og vakker natur! Vi fikk alt i etappen mellom Korgen til Mo i Rana med Svartisen og Saltfjellet i sikte,

20190730_125505-01.thumb.jpeg.6a2a903efa527c6e82f29f5c301c07c5.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble lite turer i starten av ferien, men så plutselig kom det en innspurt. Høydepunktet Arctic Sea Kayak Race (ASKR) blir det nok en stund til kommer i bloggen, for det ble utrolig mange bilder derfra å gå gjennom. Men for en opplevelse! Siste turen som kom i bloggen er en ørliten packrafttur. Har fått litt sansen for å bruke den på sjøen også faktisk, når jeg ikke skal så langt. Lettere "anmarsj", gir litt andre muligheter rett og slett. Turen er

, sammen med noen andre bilder også.

spacer.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt nyhet å komme med! Vi blir nødt til å avbryte Norge på langs ekspedisjonen i sommer! Vi drar hjem til Tromøya i dag den 5. August istedenfor den 13. Grunnen er at Simon har fått en skade i foten/leggen. Helsa må alltid prioriteres først, det er utrolig viktig på langtur! Har skrevet om hva som har skjedd og

20190804_103620-01.thumb.jpeg.5ac81fd64c0f1adf2626b5f45766e749.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Hei alle sammen!! Håper du har klar kaffekoppen for nå braker det løs med et rekordlangt innlegg!! Norge på langs 2019 er over og jeg har skrevet et megainnlegg på bloggen med en million bilder fra hele ekspedisjonen i år!

_DSC0462.thumb.jpg.04bb83652c7f753cb4bcceb4dfb29200.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bloggen igjen oppdatert (etter en lang pause, har en god unnskyldning, har vært ute og gått en langtur igjen). Denne gangen fra turen over Romsdalseggen tidligere i sommer.  Har lenge hatt lyst til å gå turen (og spesielt før den ville bli alt for populær og folksom, men det har den jo igrunn allerede blitt). 

Romsdalseggen_08_Romsdalshornet_og_Romsd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, jeg har blogget en tur jeg har glemt å poste her, men den var også fin. Skulle egentlig til et helt annet område for å gå i fjellet og padle packraft i vannene med fisking underveis, men så var været så flott at jeg ville klikket om jeg skulle sitte så lenge i bilen. Det ble bråstopp og utsetting i kajakk likevel, og en padletur i området mellom Ulvsvåg og Tranøy. (Hamarøy)

.

IMG_20190712_222855.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat som i fjor er det mange som har bidratt til at dette prosjektet har latt seg gjennomføre. Da synes jeg det er viktig å gi en stor takk til de som har hjulpet litt ekstra, enten det er i planleggingsfasen før turen, eller i løpet av sommeren. Simon og jeg er virkelig utrolig takknemlige for hjelpen deres – Tusen tusen takk!

_DSC9683.thumb.jpg.ea7d84f36b4dae20705333c8c1fed08b.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun to dager etter hjemkomst fra Norge på langs ekspedisjonen var det tid for å farte litt igjen. Jeg var i forflytningsmodus etter sommeren og derfor helt klar for å reise! Denne gangen gikk turen til vakre Hamarøy,

1.thumb.jpg.37f56281f7e9227bf0a395b04913060e.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av StineHV
      Om man vil oppleve Besseggen litt mindre traffikert kan jeg anbefale nattvandring. Spis frokost på eggen i soloppgangen
      Her er min opplevelse av det:
      0 Mvh
      Stine

• Av Humbug
      Hei alle sammen. Dette er siste innslag fra rosabloggen min, www.hengut.no. Det serveres hengekøyerelaterte aktiviteter med tørr humor, fuktig ved og vekslende hell. Fra tid til annen også en dyne fra ikea. 

• Av Peter F.
      Jeg driver å sysle med ideen om å starte en blogg (ja kjempeorginalt!) Har allerede en som har lagt død et par år men fikk gode tilbakemeldinger, og i det minste en god dagbok. Men, jeg føler internett er mettet av vanlige friluftsblogger ala “så gikk jeg hit, så fikk jeg en fisk, her var det fint” og bilder av kaffebål. Ikke det, jeg ønsker også å gi faktiske opplysninger i bloggen men vil ha noe som kanskje skiller seg litt ut.

Sitter allerede med en del ideer, men kunne tenke meg å høre hva brukerne på Fjellforum ønsker seg? Er det noe i bloggene dere leser dere savner? Vil dere ha mindre fakta og mere skildringer? Video eller bilder? Utfordringer og konseptturer (lettvekt, begrenset utstyr/mat etc)

Hadde vært kjekt å høre hva dere tenker!
    • Av ost
      Dette er egentlig bare et hjertesukk.

Jeg er glad i å lese. Når jeg leser kan jeg drømme meg bort i andres opplevelser og gleder. Turbeskrivelser gir meg ekstra mye. Da kan jeg få innblikk i hva andre får til, små glimt av natur jeg ellers ikke rekker selv i en hektisk familiehverdag. 

I denne digitale tidsalder leser jeg ofte mer på nett enn i fysiske bøker. Lett tilgjengelig, og stor variasjon i område og innhold. Det går ofte i friluftslivsblogger, både norske og internasjonale. Noen blogger er rene private fortellinger om opplevelser, andre har gjort blogg til levebrød og tjener på både tur og utstyrsgjennomgang. Slike utstyrsgjennomganger er kanskje ikke det jeg i utgangspuntket var på jakt etter, men over tid og når de øker i omfang er de gode pekepinner på hva som fungerer under gitte forhold, og hva som kan være fornuftig å styre unna. Heri ligger dette innleggets hjertesukk.  

I det siste har jeg lagt mer og mer merke til en vesensforskjell mellom internasjonale og norske blogger. Internasjonale blogger er gjennomgående flinkere til å skille mellom hva man bruker egne penger på, og hva som er sponset/gitt for gode tilbakemeldinger. 

Med dette mener jeg at hvis en blogger er sponset av en eller flere utstyrsprodusenter, eller får utstyr til testing, så må vedkommende inngående vise denne tilhørligheten til bloggleseren hvis det også skal skrives om dette.

Et eksempel: Jeg har en blogg der jeg (av og til) skriver om turer med barna. En produsent av bæremeiser tenker at hvis vedkommende hadde fått meg til å skrive positivt om denne meisen, samt ta bilder av barna mine i denne, så vil det kunne generere flere salg for produsenten. Slik jeg ser det, må jeg da i hvert innlegg der meisen forekommer opplyse leseren om at jeg ikke har kjøpt meisen, men har fått den for å vise den frem. På den måten vil en leser med letthet kunne forstå at mine meninger om denne meisen kan være farget av at jeg ikke har brukt egne penger på den, og at det egentlig ikke nødvendigvis hadde vært den jeg ville kjøpt hvis jeg måtte kjøpe selv.

Et annet eksempel: En produsent vil at jeg skal teste, og skrive en positiv omtale om en ny sekk de har fått inn på lager. Jeg får sekken med på tur, bruker den, skriver en omtale på bloggen og leverer den tilbake. For at lesere av bloggen min skal forstå hva dette egentlig er, altså snikreklame, må jeg da lage et forbehold, (engelsk: Disclaimer eller disclosure) på siden min i innlegget der jeg skriver at "Jeg har mottatt denne sekken til gjennomprøving av N.N og har ikke brukt egne midler til anskaffelse".

Poenget mitt med dette er at jeg som leser av andre blogger, ønsker å vite om din positive omtale er farget av noe annet enn dine egne meninger. I mine øyne kommer dette ofte lettest til syne hvis bloggeren har kjøpt produktet selv og lagt ned en jobb selv i å finne hvilket produkt som vil passe best. 

Bloggeren
      skriver mye rart, men en skikkelig disclaimer har han, se nederst på (Logg inn for å se skjult innhold)
      innlegget.  Bloggeren
      , har (Logg inn for å se skjult innhold)
      laget en intro til en ny ryggsekk, hvor han ikke bare beskriver hvordan han har fått den, men også er kritisk til produktløsninger og ikke bare hyller produktet som sådan. Han har også bedt om vareprøver fra (Logg inn for å se skjult innhold)
      for å sammenligne disse mot hverandre, og gitt grundige tilbakemeldinger på både positive og negative sider.  
      Som det fremgår er det lettere for meg som leser å skape min oppfatning av hva som er best hvis jeg vet at den som forteller meg om hvor bra noe er, faktisk har gjort en egeninnsats for å skaffe seg akkurat DET produktet. 

Sånn. Det var dagens hjertesukk. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.