Trond Arvid Hagen Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette, 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddbjørn Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette, Cat can stove for rødsprit eller en esbit brenner med tilhørende vindskjerm. Kombiner sammen med en lett gryte i titanium eller aluminium, evt går for den aller letteste variaten med bare en halvliter ølboks som er kappet til gryte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Og dersom du ikkje vil investere i ein ølboks, brukar du brennaren frå stormkjøkkenet og steinar som kjelestøtte og vindskjerming. Steinane finn du sjølvsagt på staden, så dei tynger ikkje i sekken. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg ville kanskje tenkt på en Caldera cone fra Traildesigns jeg. Vindskjerm, muligheter til å bruke forskjellig brennstoff og en lett kjele. Med den riktige kjelen har du til og med en liten stekepanne. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette, En väldigt enkel variant, men med mindre viktsparing än de ovanstående förslagen är att bara ha med en gryta och ha ett lock gjort av en pajform. Har du till exempel ett Trangia 27 kan du då få ner vikten ca 155 gram, evt kan man också kapa lite på tamojen, och spara 10 gram till, detta utan att behöva köpa eller bygga något nytt. Motsvarande på en Trangia 25 sparar 230-240 gram. Det är alltid något, med tanke på att det är gratis och går att ändra tillbaka om man inte är nöjd med att spara vikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 ok en liten utfordring til lettvekterene, jeg bruker i dag ett godt gammeldags stormkjøkken på mine turer, hva er lettutgaven av dette, http://www.traildesigns.com/stoves/toaks-1350ml-ti-pot-frying-pan-fissure-ti-tri-bundle Dette er vel ett godt alternativ. Kjøper man med simmerring så fungerer det helt greit å steke egg i den stekepanna Mitt sett er mye brukt iallefall. Hvis man vil bruke gass isteden for rødsprit passer en kovea Spider inni også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Fjellfilmeren Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg selger min Ti-Tri lite brukt, bare så det er sagt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.