Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei sporty folk


CamillaCS

Anbefalte innlegg

Hei alle sporty og aktive folk :) Jeg trenger litt hjelp med en skoleoppgave, og skulle gjerne hatt noen gode svar fra noen sporty mennesker! :) Alle kan besvare denne undersøkelsen, og jeg setter stor pris på alle svar jeg kan få! Del gjerne med dine venner! http://goo.gl/forms/jsWjrstJkV
 
(dere må fjerne dette inlegget dersom jeg gjøre noe feil ved å dele dette her)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei CamillaCS.

Har forsøkt å besvare undersøkelsen din, men sliter litt med en del av spørsmålene.

For eksempel: Hva menes egentlig når det spørres om "Hvilken jakke ville du valgt til fjell/alpint"?

Menes det her fjell/alpint som i klatring, topptur, i alpinbakken, kryssing av Hardangervidda, mildvær eller sprengkulde, høst eller vinter o.s.v. o.s.v.  

Hvorfor ingen jakker med stormklaff, lengre modeller, jakker uten membran men i microfiber/bomull?

Det bør klargjøres mer i spørreundersøkelsen da det etter min mening ikke finnes én jakke som passer til alt for et allsidig friluftsliv.

Hva menes med "Hvor mye penger ville du lagt i en varm dunjakke" Til hvilket bruk? Med eller uten vanntett ytterstoff? Hvilken dunkvalitet/lommer/innertekstil, hvor er jakken produsert? Etisk dunproduksjon? o.s.v. o.s.v...  

Det er også en del andre spørsmål som jeg finner det vanskelig å kunne gi et bastant svar på uten flere alternativer eller opsjon for flere valg enn kun ett.

Jeg har dog klikket meg igjennom undersøkelsen men besvarelsen min vil være "feilaktig". Feilmarginene vil antagelig være store vil jeg tro, mtp. alternativene lagt til grunn.

 

Jeg var også usikker på formålet med undersøkelsen, men mot slutten demret det litt da den klart dreide over i klare spørsmål om Bergans...

Hva er formålet med undersøkelsen? Hvilke premisser er gitt for oppgaven din mon tro?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går inte att göra frågor och svar som passar alla, men en som jag reagerade på var inkomstuppgiften:

 

100-500k är ett alternativ. Ca 80% av befolknignen ligger i det intervallet. Kanske ligger frilufsfolk generellt lite högre i medelinkomst, men 100-500k är för stort spann när medelinkomsten ligger på 450k. Median ligger väl på ca 400k eller strax under, va?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvart!
Tok spørsmålene ordrett. Ikke umulig at jeg ville valgt andre alternativ hvis det var mer detaljert informasjon på spørsmålene.

Men fra en student på BI tenker jeg at det ikke er tilfeldig, og godt gjennomtenkt ;)

 

En ting likevel: Under pris jeg ville gitt for de forskjellige produktene, kunne du kanskje skrevet "opptil 4500" osv. Jeg valgte 2500 - 4500, men kunne fint bruke mindre enn 2500 hvis produktet oppfylte mine krav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går inte att göra frågor och svar som passar alla, men en som jag reagerade på var inkomstuppgiften:

 

100-500k är ett alternativ. Ca 80% av befolknignen ligger i det intervallet. Kanske ligger frilufsfolk generellt lite högre i medelinkomst, men 100-500k är för stort spann när medelinkomsten ligger på 450k. Median ligger väl på ca 400k eller strax under, va?

Jeg tror nok at gjennomsnittlig inntekt varierer en del fra landsdel til landsdel.

Her hvor jeg bor er en relativt høy andel av befolkningen sysselsatt innen oljeindustrien eller innen leverandørbedrifter til oljeindustrien.

Disse ligger nok vesentlig høyere i inntekt en gjennomsnittet andre steder og også i forhold til landet generelt.

Min erfaring er også at du finner større interesse for friluftsliv og andre fysiske aktiviteter hos folk med middels eller høyere utdanning.

De fleste, enten fagarbeidere eller personer med middels til høy utdanning i denne bransjen er unormalt lavt betalt hvis de tjener under 500k

F.eks så er det ikke uvanlig at en vanlig ingeniør tjener fra ca. 700k og opp over en mill.

Jeg synes 100 - 500k virker greit for da ser du om personen ligger innenfor landsgjennomsnittet eller over.

Dette kan sikkert være viktig hvis man vil vite om friluftslivet er preget av folk med vanlig gjennomsnitts inntekt ( Medelsvensson) eller folk med høy inntekt.

For en del år tilbake ble Stavanger Turistforening kalt "Nikkersadelen" på grunn av at medlemsmassen stort sett bestod av folk som kom fra byens vestkant og hadde over gjennomsnittet høy inntekt. Dette har nok endret seg ganske mye de siste årene.

 

P.s.

Jeg har også svart, men det er det ingen som vet siden det var en anonym undersøkelse. :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelsen forutsetter at man har en formening om merke høyere enn kvalitet. Det kan godt være at noen går etter merke, men flere av alternativene skulle hatt tillegget "bryr meg ikke om merke, bare kvaliteten er rett". Slik det er nå er egentlig ikke oppgavens korrekt da den kan gi resultatet "jeg liker kvalitet, jeg liker Bergans, Bergans er kvalitet", når det jeg svarte var "jeg liker kvalitet", "jakken til høyre hadde synlige strammere i hetten" "jeg fortsetter å velge alternativ til høyre pga av hettestrammerne, og ikke fordi dette tilfeldigvis var Bergans og billigst". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.