Gå til innhold
  • Bli medlem

Gulv til tarp


Erick

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av tarp (DD hammock superlight). Hva kan man bruke som underlag når det regner og bakken er våt? Finnes det noe som er laget for dette formålet, som gjerne er å få kjøpt i norge? Eventuelt alternative løsninger? Vurderer f.eks. å bruke plast som er ment som beskyttelse ved maling eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sommer kjøpte jeg et gulv i cuben fiber-materiale fra ZPacks til bruk under mine tarper. Denne har en ca 12 cm høy kant, samt seks festepunkter til enten tarpens bardunfester eller for å bruke teltplugger.

 

Jeg kjøpte solo-varianten (den minste): http://www.zpacks.com/shelter/cuben_groundsheet.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer kjøpte jeg et gulv i cuben fiber-materiale fra ZPacks til bruk under mine tarper. Denne har en ca 12 cm høy kant, samt seks festepunkter til enten tarpens bardunfester eller for å bruke teltplugger.

 

Jeg kjøpte solo-varianten (den minste): http://www.zpacks.com/shelter/cuben_groundsheet.shtml

Har du fått brukt denne noe særlig? Hvordan takler den slitasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Erick

Sjekket det tidligere i sommer, var et par som solgte på Finn (rester etter DIY hus jobbing antar jeg). Var iallefall ei dame som somlgte noen meter for 500,- i Oslo området

 

edit: Eller så må du regne med litt ekstra kroner når det står Isola på pakka. Litt som Hilleberg... Tyvek lages vel av Dupont, så det burde være mulig å skaffe fra andre enn via Isola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Erick Jeg har mye Tyvek liggende som du kan få gratis av meg, om du vil. Men, jeg har gått bort ifra Tyvek (og plast for den sakens skyld) som gulv under tarp. Tyvek er glatt, og jeg synes det er irriterende å skli hit og dit når jeg sitter eller ligger. I tillegg er Tyvek ikke helt vanntett, men dog rimelig vannmotstandig.

 

Om du vil ha et stykke Tyvek-underlag med målene 240x110 cm (173 gram), så send meg en PM :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som underlag under liggeunderlaget m/ omgivelser, under duktaket, når bakken er fuktig, bruker jeg en svart søppelsekk som er splittet opp. Lett, tett og billig :-) Dette flaket har jeg også under stolen (type "trekk du putter liggeunderlaget i") på de turer der jeg har med denne (type comfy utemiddag i november) (kort tur, lang natt, god mat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rino Holt Larsen

 

Takk for tilbudet. Jeg trengte noe "med en gang" denne gangen, så da måtte jeg finne noe lokalt.

 

Hadde egentlig tenkt å gå for søppelsekk, slik som @fjellrypa foreslo, men på Clas Ohlson fant jeg ruller med plastbeskyttelse som var langt billigere enn de jeg fant på biltema, så da ble det det. Fungerte bra, selv om den ikke akkurat ble utsatt for så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.