Gå til innhold
  • Bli medlem

verdens flotteste fjell


Lyngve

Anbefalte innlegg

Et fjell trenger ikke nødvendigvis være høyt eller bratt eller utilgjengelig for å være vakkert. Da VG ringte meg i fjor sommer vedrørende kommunetoppsamling og spurte meg om min favoritt-topp valgte jeg Elgspiggen. Flott fjell i frodig, men øde landskap og bare bitte litte granne steinrøys på toppen.

post-480-133474545824_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noen som klarer Nils sitt Tskjorte-quizbilde på: 1998-07-08 - Gaustatoppen.jpg, for tre innlegg siden?

Haha. Jeg tenkte akkurat på det samme. Jeg har tidligere vist stor interesse for Nils sin garderobe på 90-tallet. Det har vel mest med det å gjøre at det er han som legger ut flest nærbilder fra denne epoken.

Jeg tror det er fra Loen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en utfordring til: Repeter alle topper over 2000. Finnes det noen som har gjort dette? I Colorado vet jeg at flere entusiaster har besteget alle fourteen'ers både 4 og 5 ganger.......Så hvorfor ikke gjøre noe tilsvarende i Norge?

Mener da på jeg leste om en som var i gang på sin tredje runde, husker ikke navnet dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg tenkte akkurat på det samme. Jeg har tidligere vist stor interesse for Nils sin garderobe på 90-tallet. Det har vel mest med det å gjøre at det er han som legger ut flest nærbilder fra denne epoken.

Jeg tror det er fra Loen.

Nils? Fasit?

Forøvrig har jeg aldri sett noe flottere enn dette fjellet.

post-387-133474547586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mange favoriter. ett fjell til enhver sin tid.

vakkert ved solnedgang: hallingskarvet(ser det fra stuevinduet)

det mektigeste: Mt Mckinley(denali)

tøff profil: Hunter og Foraker

skiller ut seg fra områdene rundt seg: kilimanjaro

lista kan bli lang og kan nevne peak lenin, mustagh aka(rettstavet?), ama dablam(rettstavet?) blandt de store og i norge kan man nevne glittertind sett fra glitterheim, surtningsuie fra valdresfløya mfl.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils? Fasit?

Før Nils slenger inn fasiten (om han vet selv da ), ...

Ozzi,

”500fjell” skriver noe i parentes ovenfor som er veldig treffende: Jeg vet faktisk ikke sikkert hvor dette er fra. :wink: Det er en reklame-t-skjorte (en av mange...) jeg fikk gjennom jobben en gang, og jeg forsøkte aldri å finne ut hvor det var fra. Nå er denne vandret til t-skjortehimmelen, så alt jeg har igjen er minnene fra bilder. :D

Det er en fjord ihvertfall.

Tenker det hjalp i massevis... :wink: Ser jo ut som et postkortbilde, så det burde være mulig å kjenne det igjen.

Det ligger i Auyuittuq National Park på sørøstkysten av Baffin Island. De høyeste fjellene bikker såvidt 2000 meter, men skulle gi utfordringer nok.

Enig med fjellene på Baffin Island ”ozzi”. De er råtøffe! Husker vi var innom de engang tidligere her på FF:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=35078&highlight=baffin#35078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg tenkte akkurat på det samme. Jeg har tidligere vist stor interesse for Nils sin garderobe på 90-tallet. Det har vel mest med det å gjøre at det er han som legger ut flest nærbilder fra denne epoken.

Jeg tror det er fra Loen.

Nei, jeg tror det er Olden sett fra Rake !

Og da er det i såfall Ceciliekruna vi skimter helt til høyre på t-skjorten :shock:

post-230-133474549519_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.