Gå til innhold
  • Bli medlem

Jada saft


Tom42

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden, så jeg husker ikke helt om noen etterlyste Jada saften, eller at noen skrev at Jada saften endelig var tilbake.

 

Uansett, dette lette og velsmakende? produktet fant jeg på Finn, Finn kode 49255809.  Så for de av oss som synes at det kan bli vel mye og ensformig vannsmak på en langtur, har herved muligheten til å kjøpe seg variasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja til gjeninnføring av jadasaft i ryggsekken! Mange gode minner fra ungdommen. Husker spesielt en morgen i juli dypt inne i børgefjell da vi våknet til nysnø og rundt 0 grader. Kaldt og stusselig var det! Og sparsomt bekledd til et slikt klima var vi og klærne var i tillegg kalde og våte fra en lang dagsmarsj dagen før. En liter hver med varm jadasaft kokt på stormkjøkken fikk oss ut av soveposene! :)
Veier ingen verdens ting heller. Utrolig konsentrert! :) Iste-pulver som jeg benytter i dag synes jeg er et stort tilbakeskritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadasaften er vel kunstig søtet og inneholder ingenting.

 

Istepulveret er rent sukker med smak. Jeg bruker det når jeg er sliten og kroppen trenger siste rest av energi ut før kvelden, eller på vei ned fra topptur. Solbærtoddy bruker jeg også til dette formålet. Disse to er også med som nødproviant, i tilfelle man må overnatte i fjellet. Smaker bedre enn rent sukker, og det er lettere å få ned om man f.eks. får omgangsyke, diare eller lignende problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med meg Iste-pulver når jeg er på tur i dag. Funker fjell når man har lyst på annet enn vann eller varm drikke.

 

Mulig det er litt OT i forhold til det trådstarter tar opp, men siden andre har nevnt dette...

 

Iste - er det vanndrivende på lik linje med "vanlig" te, eller kan man bøtte i seg som om det var vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.