Gal Krokfot Skrevet 28. november 2010 Skrevet 28. november 2010 Både aleks og Dag G har uløyste men eg prøver ein likevel.
Dag G - Evje Skrevet 28. november 2010 Skrevet 28. november 2010 Gåta di, snublefot, er nesten like nøttete som askogvoll si her for ei stund sida. Men sikkert ikkje heilt umulig. Mi uløyste blir vel liggande, så fasitten kommer her: http://fjelltopper.no/peak/4607/Napen.html
Gal Krokfot Skrevet 28. november 2010 Skrevet 28. november 2010 Dag G: Har erfart at det er liten vits i å leggje ut for enkle nøtter her... Du finn eit par ledetråder i bilete (og ikkje noko særleg meire) og etter eit kjapt søk på forumet her ser eg at området ikkje er heilt ukjent for forumdeltakarane.
Busken Skrevet 29. november 2010 Skrevet 29. november 2010 Er det Surtningsbue og bakken opp mot Surtningsue? Enkelte kvister viser vei til topps.
ods Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Selv om Gal Krokfot sin quiz ikke er løst (ganske få holdepunkter), prøver jeg en ny. Hvor i Jotunheimen er dette?
500fjell Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Stemmer. Men den heter egentlig Hornindalsrokken. Uttalemessig sier i alle fall lokalbefolkningen Honndalsrokken. Men jeg vet at det står Hornindalsrokken på kartene. Ditt siste bilde er vel av Storjuvtinden fra øst.
Nils Skrevet 1. desember 2010 Skrevet 1. desember 2010 Ny quiz av en 2k-topp i Jotunheimen. Din siste viser nok Kniven (2133) sett fra skaret mot Sauen (2077).
ods Skrevet 1. desember 2010 Skrevet 1. desember 2010 Ditt siste bilde er vel av Storjuvtinden fra øst. Det stemmer.
ods Skrevet 5. desember 2010 Skrevet 5. desember 2010 Ser ut som ovenstående bilde ga litt besvær. Et tips er at toppen er en 2000-metring i Jotunheimen.
Gal Krokfot Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Hint til min: I skylaget kan det skimtes noko som bør være eit relativt kjent panorama og det som vart antatt å være kvisting er barduner til ei hytte. Edit: Endra litt på teksta for å gjere det lettare å knekke nøtta.
REs Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Ikke så mye fjell på Jæren, men er det noen som kan tenke seg hva dette er, eller rettere sakt har vert? Bildet ble tatt på en tur langs Jæren for et par år siden.
Gal Krokfot Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Gal Krokfot sin: Fannaråken? Der kom den. Gjertvasstind kan vagt skimtes i skodda.
REs Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Vandrefanten foreslår Steinkobbe. Fornuftig tenkt hvis det hadde vert i en av fjordene innenfor Stavanger eller i Ryfylebasenget, men denne lå på "utsiden", faktisk syd for Obrestad. Den var også for stor til å være en steinkobbe, noe som ikke er så lett å se på bildet. Nei, det var nok en Havert, eller gråsel som den også kalles. Vi har jo en liten bestand av disse dyrene ute på Håstein og Tjør. Har faktisk opplevd å få besøk av en slik havert, nede i vannet under et dykk ute ved Håstein. Da virket den ganske mye større enn man skulle tro når de liger på land.
Gal Krokfot Skrevet 23. januar 2011 Skrevet 23. januar 2011 Ser ikkje ut til at nokon klarer Dag G sin så eg supplerer med ei enklare ei.
Dag G - Evje Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 El Gringo er død, men fikk liv i denne gamle tråden. Hvor er dette og hva heter fjellet i midten av bildet.
Ranglefant Skrevet 19. mai 2011 Skrevet 19. mai 2011 El Gringo er død, men fikk liv i denne gamle tråden. Hvor er dette og hva heter fjellet i midten av bildet. Det er Sandvinvatnet med Folgefonna i bakgrunnen, men anar ikkje kva fjellet heiter. (er frå feil side av fonna )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå