Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Svarte, har ikke du dratt til Smøla ? :evil: (regnet deg som innhabil)

Hehe.. jo jeg var bare innom en kjappis før vi dro :?

Hehe, ikke mange quiz-emnene på Smøla ihvertfall.

Var der i ferien - høgeste 49 moh.

Ellers bedrev vi havpadlig blant de 5000 øyene rundt hovedøya.

Fantastisk!

Anbefales, folkens! :P

Nerdvikberget er faktisk HELE 63moh, og er Smølas høyeste punkt. Ramndalshaugen som ligger på Kuløya er høyeste i Smøla kommune, rager voldsomme 70 moh.

Anbefalingen tilsluttes, 15 fot og påhengs er heller ikke å forakte :shock::x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nerdvikberget er faktisk HELE 63moh, og er Smølas høyeste punkt. Ramndalshaugen som ligger på Kuløya er høyeste i Smøla kommune, rager voldsomme 70 moh.

Takker for korrigering - finleste ikke hele Smøla, men fant liksom "høylandet" på vestsida, m/ høgeste 49 moh.

Så ligger altså høgeste som et lite punkt helt på motsatt side. :shock:

Brukte forøvrig http://www.zett.no/kart.html.

Sett pila i kartet, og rull på musehjulet for zoom. Panorer ved å holde museknappen nede og skyve utsnittet i ønsket retning.

Klikk for all del også flyikonet nederst på verktøylinjalen til venstre, for raskt å bytte mellom kart og flyfoto av valgt utsnitt (zoom og pano som i kartdelen).

Mye artig å finne i flybildene! Oppløsning varierer selvsagt omkring i landet, men prøv - kanskje finner du bilen din på gårdsplassen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som du er på noen topp siden det er stein høyere på begge sider. Men hvis man først snur bildet fra sin speilvendte posisjon (din luring :) ) så kan det se ut som bildet er tatt vest for Styggehøe, ett eller annet sted vestover på ryggen som fører til Nørdre Bukkeholstind og andre småpunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik har rett i at vi ser Glittertind oppe til høyre på mitt forrige bilde. Ellers ser vi Ryggehø (t.v.) og Steinbukampen (midt i). Bildet er tatt i Steinbudalen.

Legger ut et bilde til, kan ikke huske at jeg har lagt ut dette bildet på Forum før...

Hvilke fjell ser vi her?

post-436-133474488847_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et bilde til, kan ikke huske at jeg har lagt ut dette bildet på Forum før...

Hvilke fjell ser vi her?

El Gringo, ditt siste bilde viser trolig Pigghetta/Pikhetta (1510), toppen med de opplyste snøfonnene. Mehøe (1425) stikker opp bak til venstre. :) Du er på tur i nærheten av Grimsdalshytta, kanskje nord for Kattuglehøe (1553)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Denne blir for lett (?);

jeg står på Resfjellet og ser SV, til venstre er Neådalssnota, til høyre er Snota, i forgrunnen Raudfjelltoppen.

Jeg vil gjerne ha navna på de fjell som danner Skyline her (de "oppom/ bakom" Salen som er midt i bildet) ...

post-511-133474490541_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Trolla, Nordre Trolla, Skardfjellet, Kongskrona og Dronningkrona! :lol:

Jasså :arrow:

Hvor er så Salen i denne rekka?

Jeg vet jeg skulle ha satt meg ned med kartet og kikket på siktlinjene, men raske studenter er alltid kjærkomne!

Tar ett til, hva er mellom Blåhø og Langfjellet, da tenker jeg på de enkelte trig. punkt og ikke sekkebetegnelsen "Kamman".

Tatt samme dag, like før sola gikk ned !

post-511-133474490563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.