Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Vi har fortsatt noen uløste! :)

Ja, den til Mayhassen på s.130 må vi snart få en løsning på! :roll:

Det ble vel servert et par hint til den nøtta den 16. oktober da

Har ikke fått fulgt med her så mye, men jeg kan jo legge ut enda en ny quiz under 2k, den andre var 2k relatert, men under 2k. Den tida som det forrige bildet var lagt ut, lå snøgrensa på 1700m.

Jeg har en 3-4 plasser hvor det kanskje, muligens er en halv % sjangs for at det kan være. For å eliminere noen av de, kan jeg først gjette på at Mayhassen her vært i området Holåtindan – Hestdalshøgda. Tar en superråsjangs på at den runde kollen i bildet er en av de to 1932 meter høye toppene vest for Hestdalshøgda, den vestligste av de to sett fra vest?? :? At du står et eller annet sted på midtre Gjelåbreen (nord for Gjelhøi/1982) Mayhassen?

Er i så fall første gang jeg har sett bilder tatt ved de toppene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det er varden på Leirhøe vi ser oppe til høyre der. :roll:

Artig! Ble faktisk overrasket, da det på bildet ser ut til at en stor elv renner til venstre i bildet. Så jeg tenkte det måtte være i hellinga mot en stor dal, og fant ingen alternativer som samstemte :) Er den "elva" bare kanten på Veobreen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store Trolltind

Jeg er egentlig ikke helt sikker ozzi, men jeg mener at Halvor ser bortover Trollryggen og står i nærheten av pkt 1536. Altså er det de mest sørøstligste toppene i Trolltindane vi ser bort på. Store Trolltind ligger lenger nord, og det er mer eksponert klyving og klatring mot den. :roll: Rett på meg om jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Ble faktisk overrasket, da det på bildet ser ut til at en stor elv renner til venstre i bildet. Så jeg tenkte det måtte være i hellinga mot en stor dal, og fant ingen alternativer som samstemte :) Er den "elva" bare kanten på Veobreen da??

Ja, det er nok bare noe av Veobreen du ser der. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke helt sikker ozzi, men jeg mener at Halvor ser bortover Trollryggen og står i nærheten av pkt 1536. Altså er det de mest sørøstligste toppene i Trolltindane vi ser bort på. Store Trolltind ligger lenger nord, og det er mer eksponert klyving og klatring mot den. :) Rett på meg om jeg tar feil!

Det stemmer nok det. Han står litt nordvest for Stabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken topp er vi på vei mot her? Og hva ser vi så i bildet :roll: Beklager elendig kvalitet (har fotografert et papirbilde fra 1997).

Det vannet minnet med en gang om Gjevillvatnet. En sjekk på kartet skulle tilsi at dere er på vei til Okla. I bakgrunnen ser vi så blant annet Gjevillvasskamban, med den midtre midt i bildet?

Var en smule uklart det bildet ja, ”500fjell”. :)

Skanner er en fin ting… 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3-4 plasser hvor det kanskje, muligens er en halv % sjangs for at det kan være. For å eliminere noen av de, kan jeg først gjette på at Mayhassen her vært i området Holåtindan – Hestdalshøgda. Tar en superråsjangs på at den runde kollen i bildet er en av de to 1932 meter høye toppene vest for Hestdalshøgda, den vestligste av de to sett fra vest?? :? At du står et eller annet sted på midtre Gjelåbreen (nord for Gjelhøi/1982) Mayhassen?

Er i så fall første gang jeg har sett bilder tatt ved de toppene... :)

Ikke riktig Nils, men siden du fortsatt holder på skal jeg si at tampen brenner temmelig mye (temmelig er jo temmelig relativt seff :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sitt bilde: Du sitter vel på Vestre Hestbrepigg og fotograferer østover.

Stemmer "ods"! :wink:

Jeg står på vestre Hestbrepigg (2139), og bak ser vi Midtre Hestbrepiggen (2160).

Fra en tur 31.07.1999, hvor vi nøt sommeren på nesten alle Hestbrepiggane (droppet de to østligste punktene, 2132 & 2105). Start og mål var Høydalssæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.