Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Svar til fjellfinn.

a) hvor står jeg og fotograferer? Svar a:Ser ut som du står å fotograferer fra Snøhetta.

:oops: hva heter den nærmeste toppen? Svar b:Storstygge-Svånåtind

c) hvilken av toppene i horisonten er Galdhøpiggen? Svar c: Den høyeste vi ser i horisonten bak.

Svar eller oppgave d samt premien på 2 kvikk lunsj overlater jeg til de som har tid og lyst.

hint til min oppgave, over 2300meter, de færreste kommer opp fra denne kanten, men flere har nok tatt seg bryet med å bevege seg litt bort fra toppunktet og sett toppen fra der jeg står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESS! Ymelstind er riktig. Bildet er tatt fra den vesle varden som står ca 50 meter sør for toppen, og vi ser da mot selve hovedtoppen. Varden på selve Ymelstind blir akkurat usynlig fra denne kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Spennende lærdom iallfall :) Da er Store Lakselvtind midt i fjellrekka til høyre kanskje da.

Hvilken topp kan den i forgrunne da være mon tro? Skulle hatt enda mer kjennskap til området, det mangler ihvertfall ikke på interessen! Kan det være Nallangaisa? Men den skal vel være enda mer pyramideformet trur jeg. Er tom for flere ideer, så tipper på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo :lol: Bildet er tatt fra Gaskacohkka i Steindalen. Store Lakselvtind er toppen umiddelbart til høyre for hovedtoppen på Nallangaisi. Deretter ser du Goverdalstind (så vidt, flat topp med snø på), og rekka med Platåtoppen, Taggtoppen og Anderstind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at Nallangaisi var rett da :lol: Er Gaskacohkka grei å komme til topps på uten utstyr, eller krever den brepassasje eller det som verre er? Aner ikke noe om toppens utseende engang. Men utsikten derfra er jo i absolutt eliteklasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.