Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Denne teltleiren befinner seg trolig i Svartdalen. Man ser litt av Svartdalspiggane bak til venstre, mens foten av store Knutsholstind er rett bak.

Det stemmer, Nils. :lol: Leirungsdalen går opp til høyre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den veien som er så fin å sykle fra oppe ved Tyinområdet og en slak nedovervei mot Årdal? Skal visst være artig å sykle den, mye bedre enn de bråe svingene på hovedveien, sliter mer på bremsene :lol:

Dei 400 nederste høgdemetrane er dei same, altså dei same bråe svingane, gamlevegen går derimot i slyng like opp til 1000 meter, altså nokre fleire bråe svingar i tillegg.

Og ja. Vegen har absolutt noko med kraftutbygging å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi grubler videre på askogvolls flyfoto på forrige side, prøver jeg med ei ny nøtt. Vel, nøtt og nøtt fru Blom, mange kjenner sikkert igjen hvilken topp disse gutta kulern på?

post-42-133474539863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi grubler videre på askogvolls flyfoto på forrige side, prøver jeg med ei ny nøtt. Vel, nøtt og nøtt fru Blom, mange kjenner sikkert igjen hvilken topp disse gutta kulern på?

Kan det være Langskavltind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi grubler videre på askogvolls flyfoto på forrige side, prøver jeg med ei ny nøtt. Vel, nøtt og nøtt fru Blom, mange kjenner sikkert igjen hvilken topp disse gutta kulern på?

Trenger dere noen hint for å finne ut hvor jeg har tatt bilde?

Det finnes ingen 2K topper i dette området, men det er jammen ikke langt fra å være det heller...

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ennå ingen har klart min for et par sider siden, lar jeg den stå ubesvart så kanskje jeg kan ha den for meg selv. Isteden skal dere få en lettere og mer sentralt plassert en.

post-66-133474539992_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ennå ingen har klart min for et par sider siden, lar jeg den stå ubesvart så kanskje jeg kan ha den for meg selv. Isteden skal dere få en lettere og mer sentralt plassert en.

Var veldig avsmelta her, men det minner da veldig om Lodalskåpa :D

Bildet for et par sider tilbake (3. mai), må du i alle fall dele med meg. Så ikke bildet før nå, men det må være Ågottind v/ Eikesdalsvatnet. Vi ser Nyheitindane og Sjøvdøla i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en av dere dele en kortkort versjon av rute dit? Ser det er varder på, vanskelig?

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4628&highlight=%C5gottind

Sti fra Vikesætra opp langs elva, over skogrensa dreies etterhvert ut på Nordryggen som følges til topps. Som angitt i ovenfornevnte tråd er det fint å traversere videre til Bjørktind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg utelukka den skjønner du :wink: Nei, jeg har ikke hytte der. Men en god venn av meg har hytte på Eidsbugarden, tenker oss en tur dit i sommer. Ang. Stølsnostind, går det ikke an å følge en rygg fra Falketind uten brepassasje? Dere fulgte vel Stølsnosbreen (som nesten er smeltet bort)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.