Gå til innhold
  • Bli medlem

lett embalasje til mat i sekken


can

Anbefalte innlegg

Tenker på smør, havregryn, makaroni, rosiner, ris og liggnede er litt risikabelt og ha det i originalembalasjen, må jo finnes ett eller annet lurt. Benditt flaskene med smoothie har ganske stor kork så de kan kanskje brukes til ris, havregryn og slikt men til smør bør det finne ett eller annet, kva pakker de maten i når målet er fjelltur av litt varighet og det skal gjerast så lett som muligt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en oppbevaringsboks fra Hammarplast som passer perfekt i Bergans Alpinist-sekken min. Får plass til det meste av maten der. Da er alt beskytta på en perfekt måte. Potetgull og pilsen oppbevarer jeg utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har plastposer 1,5 og 3 l om jeg husker rett, med "glidelås". Ikea har med vanlig lukking. Begge med folkelige priser.

Begge har sef. bokser i div. former. De boksene jeg liker best, er de med fire klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også vanlige brødposer til mat. Ved muesli bruker jeg originalemballasjen med wn brødpose rundt. Men er enig i at ziplockposer virker mer solid. Jeg er lite glad i beholdere av hardt plast som også tar plass når de er tomme. Plastposer kan brukes som avfallspose etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit å starte med en konsekvensanalyse?? for å vurdere hva kan skje. For noe skjer.

Her er sekken utgangspunktet, noe som er verre en pakking i for eksempel. kajakk.

Vekt betyr mye mer med sekk en med sykkel/kajakk. Hvor lang er turen, større konsekvens på laaaange turer en korte.

Kan alt brukes på flere måter/ til flere ting. er mange gram spart.

Emballasje kan bli oppfyring o.s.v.

Nå er vel plastposer et sjansespill samme hva. De fleste har vel opptaket at poser plutselig har blitt et rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som bare skal åpnes og spises en gang blir vakuumpakket. Mat som kan renne ut i sekken havner enten på plastflaske eller boks med tett sikkert lokk. Brødmat og pålegg etc. pakkes i vanlige plastposer / brødposer og til slutt samles alt i en eller to plastposer fra Rema eller Rimi eller deromkring.

Tørmat og brødmat tåler vanligvis dette bra selv om brød ofte kan bli noe deformert etter noen dager.

Plastposer er også ganske bra å bruke ved opptenning av bål. Husk at de fleste vanlige handleposene ikke forurenser mer enn et stearinlys når den brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ziplock poser og har ofte originalemballasjen inni denne. Brødposer er greit for å holde alt sammen, mye lettere enn en pakkpose. Men til havregrøt, pannekakemix, omelettmix og slikt så porsjonspakker jeg og vakuumpakker. Da tar det mindre plass og det er lett å fordele ut dagsrasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.