Gå til innhold
  • Bli medlem

Det beste regntøyet


TrekTrekker

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har nettopp bestilt regntøy for sykkel fra bikeshop.no   

Northwave Transparent Regnjakke og Endura Superlite Regnbukse

Primært for å bruke til sykling. Har ikke testet det enda, men jeg har akkurat fått melding om at det er klar for avhenting på posten.

Jeg har valgt en helt tynn og lett type, men du må kanskje ha noe litt kraftigere.

Jeg tror nok dette regntøyet som er laget for sykkel vil fungere bedre enn det som er laget for fotgjengere.

http://bikeshop.no/Search?department=products&q=regnjakke

http://bikeshop.no/Search?department=products&q=regnbukse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Jeg synes Bergans Superlett er veldig bra. Det er ikke superlett - det finnes mye lettere regnsett. Men det er lett nok. Grunnen til at jeg liker det er at det funker til alt, også fjellturer hele året, pga. bra hette, borrelåsklaff over glidelåsen foran på jakka, og den ene buksemodellen har lange glidelåser i sidene slik at den kan tas av og på lettere. Også er det jo mye billigere enn det meste annet av membrantøy. Spesielt om man er dnt-medlem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått regntøyet fra bikeshop.no.

Buksa var perfekt med glidelås opp til kneet slik at den kan tas på uten å ta av skoene. I tillegg var det stropper med borrelås på utsiden av leggene slik at buksa kan strammes rundt beinet for ikke å komme borti kjede på sykkelen.

Forsterkning i skrittet og stor lomme bak.

Jakken var tettsittende med litt smale ermer. Ekstra lang bak og med strikk nederst for å beskytte mot sprut fra bakhjulet.

Den er ikke pustende og derfor har den et stort felt med netting under ermene for lufting.

Dette er sykkelregntøy, laget primært for sykling. Hvis du trenger regntøy som også fungerer bra når du ikke sykler så kan jeg trygt anbefale buksa, men jakken vil nok ikke være det helt store når du ikke sykler. Her finnes det nok andre regnjakker som passer bedre og som også vil fungere bra på sykkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til jobben hele året, så klærne får juling. Lettregntøy går i stykker i ræva. Det slites hull med en gang. Benlengden blir for kort når man bøyer kærne. Dedikerte sykkelklær er mye bedre. I tillegg er de smalere i leggen, slik at man ikke hekter i kjedet. 
Enig med REs i at man kan bruke en vanlig regnjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Nå har jeg fått regntøyet fra bikeshop.no.

Buksa var perfekt med glidelås opp til kneet slik at den kan tas på uten å ta av skoene. I tillegg var det stropper med borrelås på utsiden av leggene slik at buksa kan strammes rundt beinet for ikke å komme borti kjede på sykkelen.

Forsterkning i skrittet og stor lomme bak.

Jakken var tettsittende med litt smale ermer. Ekstra lang bak og med strikk nederst for å beskytte mot sprut fra bakhjulet.

Den er ikke pustende og derfor har den et stort felt med netting under ermene for lufting.

Dette er sykkelregntøy, laget primært for sykling. Hvis du trenger regntøy som også fungerer bra når du ikke sykler så kan jeg trygt anbefale buksa, men jakken vil nok ikke være det helt store når du ikke sykler. Her finnes det nok andre regnjakker som passer bedre og som også vil fungere bra på sykkelen.

 

Har du fått testa buksa på langtur i regnvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik! 

 

Jeg har bergans superlett bukse med lang glidelås og den er jeg veldig fornøyd med. Stoffet viser få tegn til slitasje etter tre års sporadisk bruk. Den har vært mye i buskas og på havet. Lang glidelås er veldig kjekt for å få på seg buksa fort uten å ta av støvlene. 

Fint å kunne åpne opp for å lufte litt, men det er ikke noe netting til å holde myggen ute.

 

God tur til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik! 

 

Jeg har bergans superlett bukse med lang glidelås og den er jeg veldig fornøyd med. Stoffet viser få tegn til slitasje etter tre års sporadisk bruk. Den har vært mye i buskas og på havet. Lang glidelås er veldig kjekt for å få på seg buksa fort uten å ta av støvlene. 

Fint å kunne åpne opp for å lufte litt, men det er ikke noe netting til å holde myggen ute.

 

God tur til sommeren :)

 

Takk for innspill, har prøvd SuperLett longzip og vanlig men de er for vide for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått testa buksa på langtur i regnvær?

Jeg har brukt buksa noen turer, men ikke mer enn ca. en time pr. tur. Den funker kjempebra, men jeg ble litt klam av svette på innsiden. Dette var ingen ting i forhold til det kalde regnet på utsiden.

Jeg var nettopp innom XXL for å kjøpe en tilsvarende regnbukse til sønnen, han sykler også hver dag og her hos oss har vi i løpet av denne vinteren fått store mengder ferdigmåket snø, altså nedbør i form av vann og i slikt vær duger bare godt regntøy.

Men jeg var altså på XXL for å se etter en regnbukse, men fant ingen med samme utforming som den jeg har selv. 

De som fantes der var både mindre forseggjort og i tillegg litt dyrere enn min.

Jeg kan derfor fremdeles anbefale denne:

http://bikeshop.no/Bekledning/Kl%C3%A6r1/Regnt%C3%B8y/Endura/Endura-Superlite-Regnbukse-Str-LE80115-p0000005807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt buksa noen turer, men ikke mer enn ca. en time pr. tur. Den funker kjempebra, men jeg ble litt klam av svette på innsiden. Dette var ingen ting i forhold til det kalde regnet på utsiden.

Jeg var nettopp innom XXL for å kjøpe en tilsvarende regnbukse til sønnen, han sykler også hver dag og her hos oss har vi i løpet av denne vinteren fått store mengder ferdigmåket snø, altså nedbør i form av vann og i slikt vær duger bare godt regntøy.

Men jeg var altså på XXL for å se etter en regnbukse, men fant ingen med samme utforming som den jeg har selv. 

De som fantes der var både mindre forseggjort og i tillegg litt dyrere enn min.

Jeg kan derfor fremdeles anbefale denne:

http://bikeshop.no/Bekledning/Kl%C3%A6r1/Regnt%C3%B8y/Endura/Endura-Superlite-Regnbukse-Str-LE80115-p0000005807

 

Da har jeg bestilt denne og så får vi sjå. Det er mange regnværsturer i opptil flere timer i fjellet her på Vestlandet, så dette skal få kjørt seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.