Kimmy Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hei. Er på utkikk etter ferske rapporter fra Femundsmarka. Noen som har vært på tur i området og kan fortelle litt om snøforhold osv.? Skal på tur 27 desember. Vi vil gjerne gå fra nord og ned til Elgå,men om det er mye snø inne i selve marka så kan det hende vi velger å gå fra Elgå. Er forholdene til rette for pulk og ski,eller kan man bruke sekk og fjellstøvler?
Martin HJ Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Du kan du sjekke http://www.senorge.no/ for snødybder etc. Ellers er det sikkert noen som har noe mer konkret å komme med
Lindap Skrevet 18. desember 2013 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ha forstått at det er nok snø til scooterføre nå. Da bør det gå an å labbe rundt på (gamle) ski. Jeg skal også dra til det området i helgen, på andre siden av Femunden.
Gisle Uren Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Ja, det er fullt mulig å gå på ski. Vi har hatt noen runder med mildvær og kulde så det er ikke akkurat silkeføre lenger, men absolutt skiføre.
MastinEspanol Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Hej, så kan det være vi mødes for jeg havde tænkt mig at starte i Elgå den 1 januar og så tage 5 dage rundt i området.
Bochkon Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Jeg skal også innover med en kompis den 27. eller den 28. Vi tenker å gå fra Langen å innover mot Muggsjølia. Håper på fint vær og fint føre. Noen som vet noe om isforhold?
Balle Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Jeg skal også innover med en kompis den 27. eller den 28. Vi tenker å gå fra Langen å innover mot Muggsjølia. Håper på fint vær og fint føre. Noen som vet noe om isforhold? http://www.roros.kommune.no/Tjenester/Naturforvaltning1/ROROS-FJELLSTYRE/ http://www.langen-gjestegaard.com/ Går an høre med noen på disse stedene, verten på Langen Gjestegård er en del ute, vet jeg. 1
Bochkon Skrevet 21. desember 2013 Skrevet 21. desember 2013 Arne på Langen kunne opplyse om lite snø, og utrygg is. Langtjønna var trygg, men feragen og femund er ikke. Maks 15cm snø i dalføret og bart i fjellet. (Dette i nordlige deler av femundsmarka, vet ikke hvordan det er sørover) 2
Kimmy Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Skrevet 22. desember 2013 Takker for svar. Kanskje vi sees på skauen Edit: Dere som skal på tur,er planen pulk eller sekk? Ski eller fjellstøvler?
Lindap Skrevet 23. desember 2013 Skrevet 23. desember 2013 I går var jeg i Tufsingdal på nordvestsiden av Femunden. Rett rundt hytta vår var det ca. 30 snø. Nederst et lag med snø som ikke pakket seg sammen. Over det et skjørt skarelag og oppå der snø som pakker godt sammen. Vi klarte å gå på ski der. Lenger ut i myrområdene var det mange steder der vegetasjon stakk gjennom. Det snødde tett da vi dro hjem.
Gisle Uren Skrevet 25. desember 2013 Skrevet 25. desember 2013 Vi har nå hatt to dager medmildvær og vind. Snøen har sunket mye sammen, men er fortsatt heldekkende hvitt utom veggene her. Det kan ikke kalles glimrende skiføre dessverre, men dog bedre enn i mange andre deler av landet. Det er meldt kaldere de neste dagene, men ikke snø. Muligheter for snø på fredag (27.12) i følge yr.
Bochkon Skrevet 26. desember 2013 Skrevet 26. desember 2013 Jeg kommer til å ta med både ski og fjellsko, så får vi se hva jeg utstyrer føttene mine med når vi kommer på Langen. Sent from my HTC One using Tapatalk 1
Kimmy Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Skrevet 8. januar 2014 Det ble en veldig fin tur. Møtte en fyr på Styggsjøan og en annen i en bu ovenfor Litlbuddhåen,var det noen herfra? http://brynjulflogstaven.blogspot.no/ 3
+rayun Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 Veldig trivelig rapport, takk for det. Virket som turen var flott selv om snømengden manglet.
Martin HJ Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Ah for en deilig rapport, det var fin lesing og bilder Så ut som et herlig vintereventyr. PS: Masse deilig lesing i bloggen din jo, nå kan jeg kose meg på resten av ettermiddagsskiftet på jobb
knutis Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Fin rapport. Men Stor-Hans døde i 1946 så det var neppe han som bygde Styggsjøkoia tidlig på 70-tallet. 2
SouthGeir Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Artig lesing Var selv i Femund nyttårsaften, men nærmere Langen enn der dere var
Kimmy Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Takker for alle de flotte tilbakemeldingen! Grov feil av meg det med Stor-Hans. Det er rettet opp. 1
Kimmy Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Hva kostet taxi fra Røros til Feragen? Vi fikk en fastpris på 800,-. Var to så 400 på hver er ikke galt. I Februar tok vi taxi fra Røros til Vauldalen. Det ble 1200,-. 1
knutis Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Fant det nå. Styggsjøkoia ble bygd av Iver Gullikstad og Leif Skjevdal. Den er forøvrig absolutt verdt et besøk! Lærer fra Røros med to hunder; var det en vorsther og en terrier?
Kimmy Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Fant det nå. Styggsjøkoia ble bygd av Iver Gullikstad og Leif Skjevdal. Den er forøvrig absolutt verdt et besøk! Lærer fra Røros med to hunder; var det en vorsther og en terrier? Vorsther og terrier ser riktig ut etter et søk på google.
knutis Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Tenkte meg det ja. har en kamerat som var innover der da. Var nok han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå