Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du på beina på tur?


Celine

Anbefalte innlegg

Så nettopp på noen gamle bilder fra en tur på Glittertind, fra den tiden Glittertind var høyere enn Galdhøpiggen ! Merket meg at vi hadde trukket tykke raggsokker utenpå lette sko. Det hjelper godt på å holde varmen og gir også bra feste selv på is ! Husker også fra en periode da jeg trente i 30 kalde, - også da var valget tykke raggsokker utenpå joggeskoene som var både glatte og kalde uten ! Tror endel av de gode gamle utstyrstriksene og improviseringene er i ferd med å bli glemt ?

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På mine turer har jeg nesten alltid med et par neoprensko med anti-sklisåle under. Jeg går i fjellstøvlene ( med gamasjer) på turen, men skal jeg over skikkelige dype elver, så er det rett på med kajakkskoene. Da slipper jeg å skli på steiner, slipper i ise beina av meg, og kommer meg over elva som ingenting. Hvis vi er to eller flere på tur, er det bare å ta en stein i skoene og kaste dem over til de andre som også kan bruke dem over elva.

Bytter støvler etter 2-3 sesonger.

Om høsten har jeg gjerne med meg piggsko ( VJ Varga) , de er herlige å gå med hvis det er tørt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alfa m-77, eller alfa bever. Alfa bever er mer vanntett og gir bedre støtte, men er samtidig ikke helt i mål med tanke på slitestyrke. Sendte et par tilbake etter 25 dagers bruk, og fikk tilsendt nye. Neste gang jeg skal kjøpe nye støvler, blir det ikke alfa bever ihvertfall. M-77 derimot, er mye mer slitesterk. Mistenker at alfa ikke bruker lær av topp kvalitet. Virker som om det suger vann og utvider seg i størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg bruker alfa m-77, eller alfa bever. Alfa bever er mer vanntett og gir bedre støtte, men er samtidig ikke helt i mål med tanke på slitestyrke. Sendte et par tilbake etter 25 dagers bruk, og fikk tilsendt nye. Neste gang jeg skal kjøpe nye støvler, blir det ikke alfa bever ihvertfall. M-77 derimot, er mye mer slitesterk. Mistenker at alfa ikke bruker lær av topp kvalitet. Virker som om det suger vann og utvider seg i størrelsen.

Jeg har tidligere hatt Cripsi Lady støvler, som jeg har vært veldig fornøyd med. Allikevel syntes jeg de tok lang tid for å få tørre.

I fjor kjøpte jeg Trezeta Top Zone, og er kjempefornøyd. Tror jeg har lagt inn bilde av dem på linken under produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Æ har Alfa Jerkinn, kjøpte de for litt over ett år siden.

Kjempefornøyd, brukte riktignokk lang tid på å gå de inn da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.