Haakon Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Skal på SYKKEL-tur på Hardangervidda nå. Mange alternativer, men jeg ønsker å sykle på sti, om mulig. Er det noen som kjenner noen GODE DnT-stier, som altså er sykkelbare? Altså med minst mulig ur og stein. Jada, jeg kjenner fjellvegene, men det er altså ikke de jeg er på jakt etter. Eller Rondane. Eller Jotunheimen, men der har jeg vel gått alle stier som er å oppdrive uten at jeg kunne sykle dem, tror jeg.... Siter
Kikut Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Hei Haakon! Jeg har ingen direkte tips, men bare husk at det er forbudt å sykle i nasjonalparkene våre! edit: Med unntak i enkelte veier that is.. Siter
Haakon Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Å, er det det? Godt tips...... Siter
Eirik78 Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Hvis du googler "på sykkel over hardangervidda" så vil du få flere treff. Ett av de er følgende: http://folk.uio.no/ulfb/hvidda4.html Men husk på at sykkel ikke er lovlig i flere områder, også i andre nasjonalparker. Siter
Lindap Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Sjekk ut slepene. Tror de er delvis kjørbar med traktor, og delvis steinete. Jeg mener å ha hørt a det er lov å sykle på disse. Du finner sikkert info på nettet. Siter
Larsdx Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Skal være mulig å sykle noen strekninger. http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1250331http://www.fjellforum.no/topic/11644-sykle-p%C3%A5-hardangervidda/ Siter
Haakon Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 Sjekk ut slepene. Tror de er delvis kjørbar med traktor, og delvis steinete. Jeg mener å ha hørt a det er lov å sykle på disse. Du finner sikkert info på nettet. Takk for det tipset! Store Normannsslepa er visstnok en kjempetur! Lovlig er det også! Siter
brage Skrevet 20. august 2013 Skrevet 20. august 2013 Hei! Jeg har gått de fleste stiene (DNT-merket) på H-vidda. En gang møtte jeg to gutter med sykler - som de bar på. Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til å sykle på vidda selv om det selvfølgelig finnes noen meter her og der hvor det er mulig å sykle. Men -hver sin smak og GOD TUR ! Siter
afe Skrevet 21. august 2013 Skrevet 21. august 2013 Kva som er lov og ikkje lov i nasjonalparken, finn du på lovdata: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/lf/lf/lf-19810410-4830.html Siter
Haakon Skrevet 21. august 2013 Forfatter Skrevet 21. august 2013 Hei! Jeg har gått de fleste stiene (DNT-merket) på H-vidda. En gang møtte jeg to gutter med sykler - som de bar på. Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til å sykle på vidda selv om det selvfølgelig finnes noen meter her og der hvor det er mulig å sykle. Men -hver sin smak og GOD TUR ! Fornuft og fornuft..... Den viktigste grunnen er at det rett og slett er morsomt å sykle. Dessuten, turen Solheimsstuen-Lågaros er "normert" til ca 12 timer av DnT, mens man tar den på 4-5 timer på sykkel. På Normannsslepa. Mer intens og mer å oppleve på kortere tid. Om man liker å sykle, vel å merke. Skal opp til helgen! Siter
brage Skrevet 21. august 2013 Skrevet 21. august 2013 (endret) Fornuft og fornuft..... Den viktigste grunnen er at det rett og slett er morsomt å sykle. Dessuten, turen Solheimsstuen-Lågaros er "normert" til ca 12 timer av DnT, mens man tar den på 4-5 timer på sykkel. På Normannsslepa. Mer intens og mer å oppleve på kortere tid. Om man liker å sykle, vel å merke. Skal opp til helgen! Hei Haakon ! Jeg har vært troppssjef i en hjulryttertropp i Kavaleriet. Det er kanskje derfor jeg har syklet fra meg i terrenget. Men jeg har syklet mye på markastier rundt Oslo. Det syns jeg er all right. Men, som sakt, "vær sin smak" Hvis du syns det er OK å bære rundt på Hardanger vidda med en sykkel på ryggen, så skal jeg la deg være i fred og jeg tror ikke du blir anmeldt for overtredelse av noen lov eller forskrift. Igjen GOD(bære)TUR !!!! Endret 21. august 2013 av Tor Magnus Fikset sitering for deg. Siter
Haakon Skrevet 21. august 2013 Forfatter Skrevet 21. august 2013 Hei Haakon ! Jeg har vært troppssjef i en hjulryttertropp i Kavaleriet. Det er kanskje derfor jeg har syklet fra meg i terrenget. Men jeg har syklet mye på markastier rundt Oslo. Det syns jeg er all right. Men, som sakt, "vær sin smak" Hvis du syns det er OK å bære rundt på Hardanger vidda med en sykkel på ryggen, så skal jeg la deg være i fred og jeg tror ikke du blir anmeldt for overtredelse av noen lov eller forskrift. Igjen GOD(bære)TUR !!!! Men, er ikke Store Normannsslepa grei å sykle da? Uten bæring? "Alle" forteller meg det. Siter
brage Skrevet 21. august 2013 Skrevet 21. august 2013 Men, er ikke Store Normannsslepa grei å sykle da? Uten bæring? "Alle" forteller meg det. Hei Haakon ! Nordmannsslepa kan jeg ikke uttale meg om. Om sommeren har jeg bare gått på T-merkete stier. Hvis du "googler" litt så finner du sikker noe som du kan bruke. Lykke til !! Siter
Haakon Skrevet 22. august 2013 Forfatter Skrevet 22. august 2013 Har "forska" endel på Norrmannsslepa de siste dagene, skal være bra og sykkel-bar. Skal opp i morgen, kan melde tilbake med en rapport. Gleder meg Siter
qwer993 Skrevet 22. august 2013 Skrevet 22. august 2013 Har "forska" endel på Norrmannsslepa de siste dagene, skal være bra og sykkel-bar. ... Det må i tilfelle være i noen korte partier... Siter
Haakon Skrevet 25. august 2013 Forfatter Skrevet 25. august 2013 Neida, Normannslepa var en fin sykkelveg. Hele vegen fra Solheimstuen til Lågaros var sykkel-bar, flott tur som kan anbefales. Noen som kjenner "Søndre Normannsslepa" fra Mårbu? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.