Gå til innhold
  • Bli medlem

Kamera telefon til noen på 60+?


SuperTed

Anbefalte innlegg

Siden moderator mente forrige innlegg ikke hadde noe med friluftsliv å gjøre - og slettet hele tråden....

så må jeg nå legge til at jeg faktisk (sikkert den eneste her på forumet) sender bilder på MMS til foreldre både under og etter jeg har vært på tur. Foreldrene mine går også en del tur, men har aldri egentlig hatt en telefon til å ta bilder med.

Jeg ønsker derfor en anbefaling på smart-telefon som er enkel i bruk for noen som er 60+ og lite vant til bruk av telefon?

Minimum krav er at den har en stor nok skjerm og kamera til å motta, se og sende bilder.

Om denne tråden også blir slettet så sletter jeg profilen min ut av frustrasjon over elendig moderering av moderatorer. Hva med å bare flytte tråden til denne delen av forumet om den lå i feil??????????????? Hva med å spørre meg om relevansen til friluftsliv om du tvilte på det??????? Iq er en fin bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom inn rapporter fra medlemmer om den tråden siden den ikke var relevant for forumet.

Jeg gjorde allikevel et forsøk på å få vinklet den tråden din over på friluftsliv (uten at du fikk det med deg sikkert) - om du ønsker det kan jeg restore tråden og den kan fortsette, og denne kan slettes.. opp til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom inn rapporter fra medlemmer om den tråden siden den ikke var relevant for forumet.

Jeg gjorde allikevel et forsøk på å få vinklet den tråden din over på friluftsliv (uten at du fikk det med deg sikkert) - om du ønsker det kan jeg restore tråden og den kan fortsette, og denne kan slettes.. opp til deg..

Nå har jeg allerede tatt meg tid til å skrive en ny tråd. Men ellers takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doro har telefoner som retter seg primært mot eldre personer. Nå har jeg riktignok aldri selv prøvd en doro telefon, men anbefaler deg å ta en kikk om spesifikasjonene tilfredsstiller hva du forventer. Telefonene har store, tydelig merkede taster som hjelper svaksynte, trygghetsalarm, støtte for mms og kamera. De er relativt dyre kontra "vanlige" telefoner. Se f.eks Doro 740 som ble lansert i sommer: http://www.prisguide.no/produkt/doro-phoneeasy-740-157040/detaljer

Hvis ikke er jo Apple sine telefoner såpass brukervennlige at små barn raskt finner ut av hvordan de skal brukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har en veldig konkret grunn til bekymring, så ville jeg ha sett på en hvilken som helst moderne smarttelefon med de spesifikasjonene du lister opp. Grensesnittet med "å ta på skjermen" er mye lettere enn masse forskjellige knapper. Min mor vil helst ikke ha noe å gjøre med en PC med tastatur, men berøringsskjermen på en iPad eller smarttelefon er helt greit. Bare pass på å få en stor og god skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker derfor en anbefaling på smart-telefon som er enkel i bruk for noen som er 60+ og lite vant til bruk av telefon? Minimum krav er at den har en stor nok skjerm og kamera til å motta, se og sende bilder.

Kjøp en satelittelefon, så kan dine foreldre alltid få kontakt når de er ute på tur, det har jeg.

Men min mor på over nitti har litt problemer med mobiltelefon, der ville nok en DORO ha passet....

(Jeg vet at det ikke er det du spør om, men blir litt "tent" av din henvisning til oss som er 60+.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.