Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski for løssnø.


Signalmonster

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg her i Telemark, opplever vinter på vinter hvor det er snø en viss periode tidlig vinter som er tilnermet umulig å gå på ski i. I hvertfall med langrenn ski. Jeg kjøpte i fjor Madhus Voss ski, har ikke fått testet disse godt i løssnø enda men de må da umulig være brede nok? Fordelen med de er at de går ned i preparerte skispor, en plass jeg forsåvidt sjeldent står på ski.

Hadde for et par år siden løssnø som jeg sank en 0,5-1 meter ned i med langrennski, da er det ikke moro. Jeg veier rett over 0,1 tonn og da :)))))

Lurer på om dere har erfaring med fjellskiene deres og løssnø, da mener jeg skikkelig løssnø.

Mulig det blir innkjøp av skikkelig brede fjellski i år.

Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det løssnø slik som det pleier å være her så synker du godt nedi uansett. Men selvsagt så synker du mindre med breiere ski. Til sånn typisk første halvmeter med skikkelig løssnø har jeg ett par Natoplank til den nette sum av 50kr. Disse behøver jeg ikke å være redd for å kommi borti steiner etc. Breie treski med harvedkant, dårlig glid og lite glad i fuktige forhold. Om du føler for noe sånt så er det ofte billige eller gratis, relativt breie treski eller andre godt brukte fjellski på Finn.no Når snøen har fått satt seg litt i bunnen med masse løssnø oppå så finner jeg fram Ingstad og er godt fornøyd med disse. Liker de ikke så veldig godt når det blir hardt. For eks i løypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.