Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk til dagstur/1 overnatting


ViktorS

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er på utkikk etter ny ryggsekk til mine fisketurer. Har en stor sekk til lengre turer over flere dager, men trenger en litt mindre sekk til dagsturer/1 overnatting. Så det jeg ser for meg ang denne sekken er at den innvendig skal romme alt jeg trenger til dagstur (tangia, mat, ekstra klær, fiskesaker, annet tursmåtteri og en kvicklunch :P), men hvis jeg skal ha meg ei overnatting, så må det være festemuligheter på utsiden av sekken til liggeunderlag og ett lite telt. I tillegg må det være mulighet til å feste 2 fiskestenger på utsiden.

Jeg setter ikke noe krav til vekt, men den burde være ok å bære, samt at jeg setter en maxpris på ca 1500,-!

Noen tips?

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppi sekken skal jeg ha:

Dagstur: Trangia 27-4, 0,5l flaske sprit, sett med fat/skål/bestikk, litt mat, tilbehør til fisk (rømme, krydder), stekespade og klipe i tre(kompkate greier), kaffe, ett par kalde pils, ekstra klær(varm genser, tynn lue og hansker, slukeske/snelle, sitteunderlag i ull, liten øks...

Overnatting: telt, sovepose, liggerunderlag, litt ekstra mat, litt ekstra klær.

Sånn ca, pluss minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Exos 46, var så fornøyd med den at jeg nå har kjøpt 58 til bruk på turer opp til en uke.

Skulle det være av noe interesse selger jeg 46 literen for halv pris av ny.

Jeg bor i Lillestrøm.

Hvordan er det å feste f.eks liggeunderlag på utsiden av sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exos sekkene er fine, har 58 selv. Men får nesten aldri brukt dn så jeg tenkte selge den. Skal som regel ha med mer enn det er plass til i den.

Det er egne stropper nederst på sekken beregnet for å feste liggeunderlag siden du spurte om det

Får ikke sendt deg PM. Men hva skal du ha for denne sekken, og hvilken farge er det på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 liter tror jeg blir litt for mye for en overnatting/dagstursekk,kanskje en 40 literssekk som arcteryx silo 40

http://arcteryx.com/Product.aspx?EN/Mens/Packs/Silo-40#

Men da må du gå opp i pris, jeg har en arcteryx axion 50 liter som jeg nettopp har kjøpt meg til bruk på opptil ukestur, har brukt den på en firedagerstur med fiskestang osv. og den funker bra. Jeg har også kjøpt i tillegg festestropper fra sea to summit fordi de er litt små de som er på arcteryx sin axion sekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte teltutstyr på XXL for to år siden, da sjekket jeg at sekken ikke var for stor til sekken. Jeg tok teltet oppi sekken for å sjekke om det gikk bra. Jeg husker ikke helt hva ryggsekken kostet... Jeg kjøpte en ryggsekk som var så stort at teltet fikk plass i nesten halve ryggsekken, da vil bagasjen bli enkel å gå med. Et godt tur-tips er å pakke det hardeste øverst i ryggsekken, fordi da blir det ikke så tungt å bære ryggsekken. Jeg har prøvd selv å pakke det hardeste øverst i ryggsekken og det virket utmerket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.