Gå til innhold
  • Bli medlem

En fin dag over 7 nuter


REs

Anbefalte innlegg

Stavanger Turistforenings årvisse 7-nuts tur ble avviklet i dag med strålende vær ispedd litt kald nordavind.

http://www.turistfor...php?ac_id=22235

Ca. 14 km og totalt 900 høydemeter ble tilbakelagt på 3 timer inklusiv matpause på Dalsnuten.

Tørt og relativt lettgått terreng gjorde turen ekstra hyggelig. Noen steder, spesielt i motbakkene, ble det naturlig nok noe opphopning og tendenser til kø, men når man kjenner terrenget og ikke trenger å følge merket løype så slipper man jo å stå i denne køen.

Mine "sykkelbein" hadde nok godt av å få prøvd seg på litt andre ting enn pedaler, og det er ikke fritt for at det var noen muskler som hadde lurt seg unna treningsøktene på sykkelen. Men nå er de vekket til live og forhåpentligvis klare for sommersesongen.

Et slikt arrangement som dette er ganske populært og får nok ristet liv i en del sofaslitere. Det ser i hvert fall slik ut.

Noen er også av det raske slaget og løper hele turen med startnummer på brystet, men de løper motsatt vei og er nok nesten i mål før andre har rukket å starte.

Bergen har sin 7-fjells tur og Sandnes har sin 7-nuts tur og jeg har gått dem begge. Den lokale varianten er nok den jeg har gått flest ganger naturlig nok.

Det som kunne vert interessant å vite er om det finnes andre tilsvarende turer andre steder i landet. Kanskje vi da kunne forsøkt å få med oss en eller flere av disse i oppkjøringen til sommersesongen i årene fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk også denne turen i dag.

Strålende vær og tørt. Det ble en av de bedre turene.

(Selv om jeg nok kjente at jeg også hadde gått både fredag og lørdag)

Gikk du med stor sekk og klær som på bildet?

I så fall så var du på vei ned fra Bjørndalsfjellet når jeg var på vei opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du med stor sekk og klær som på bildet?

I så fall så var du på vei ned fra Bjørndalsfjellet når jeg var på vei opp.

Nesten rett: min tvillingbror hadde omtrent det utstyret på seg. Jeg hadde Devold multisport og Bergans Helium.

Men jeg var nok ikke langt unna.

Nedover fra Bjørndalsnuten konsentrerte jeg meg om stien, og så dessverre ikke mye på de som kom i mot.

Uansett kjempetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.