Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT hytte oslo nærheten av vei?


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter en ny "luring" i slutten av juni så tenkte og kanskje prøve og overnatte på en DNT hytte i oslo i nærheten av veien (slik att dama slipper og gå så langt med stoooor mage),har sett lit rundt men virker som dem fleste er over 5km.

Noen som har noe tips? virker som flere veier er nå stengt pga ikke skal bli ødlagt av snø smelting.

Hadde vært moro og reist en tur sammen og ikke bare jeg og junior :P

trenger ikke og være vann i nærheten men kan man fiske hadde det jo vært stor bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovdehytte i Vestmarka, parkering på Solli. Det er noen km, men jeg tror det er mindre enn fem. Begynner med en ordentlig oppoverbakke.

Hovdehytte er ubetjent, og er det en stor mage med - bok plass og var der i tid, slik magen slipper soveloftet.

Hytta karakteriseres av fantastisk utsikt over Oslofjorden. Der er brønn, men ikke fiskevann.

Alternativt, så finns det en gapahuk litt NV for Semsvann. Parkering ved S Semsvann, bilveispromenad til gapahuken. Tror det er litt NV for Tveiter gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere.

Lå selv en natt på Spikertjernshytta på Romeriksåsen sist sommer. Tar ca 15 min labbing inn fra parkeringsplassen. Står på nettsidene til DNT at vann kan tas fra Spikertjern, men jeg ville ikke anbefale dette med mindre du koker det. Ta heller med selv.

DNT disponerer kun halve hytta, soverom/stue og kjøkken. Det er IKKE stort, og svært lite ledig gulvplass. Men for all del, den funker greit. Er kanskje ikke den mest romantiske hytta.

Sjekk ellers ut DNT sion oversikt over hytter: http://www.dntoslo.no/index.php?fo_id=2924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.