Gå til innhold
  • Bli medlem

Utstyr fra utlandet.


REs

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en sånn fra TravelShopOne. http://www.travelshopone.no/productDetails.aspx?PO=532&PI=577&from=55

Plukket opp linken et eller annet sted her på forumet og tenkte at denne kunne være grei når jeg skal sende sekken min på flyet, buss eller lignende.

Den ble sendt fra Danmark Jun 28, 2011 8:38 AM og ankom transit Gardermoen Jul 1, 2011 7:54 PM og der er den enda.

Helt utrolig. FEDEX Express klarer å frakte den fra Danmark, via Stokholm til Gardermoen på to dager og en natt, men fra Gardermoen til Stavanger går det tydeligvis ikke så lett. Pakken sulle være klarert fra avsender, moms og toll betalt, og de lovet meg at det skulle gå like bra som om den var sendt fra et sted i Norge.

Jeg reiser med fly til Island i dag, men da blir det vel "gladpack" eller noe lignende rundt sekken.

Og hva sier man så til det?

"Piigede!" :?

(Et gammelt stavangersk kraftuttrykk som nå på nytt er kommet til heder og verdighet hos vår oppvoksende ungdom.) :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi maatte faa noen papirer til Norge som hastet hastet hastet, saa vi bestilte fedex sitt raskeste produkt, husker ikke hva det het. Fra USA til Norge gikk paa nullkommasvisj, men i Norge overtok Posten som brukte en liten uke fra Oslo til Bergen. Fedex hadde garantert innen 24timer og hadde produktet saa raskt i Oslo at man nesten kunne gaatt over fjellet og hentet det til Bergen i tide. Men Posten maatte selvfoelgelig rote det til.

Moralen maa vaere at man ikke handler hos noen som samarbeider med Posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er posten som har overtatt her også.

Fikk melding på mobilen nesten samtidig med at jeg låste døra hjemme. Pakken ville bli levert før kl. 16.00

Ringte posten og spurte om det kanskje var en mulighet for at jeg kunne møte bilen et sted på ruta for å hente pakken der, men svaret var at sjåføren ikke kunne kontaktes uten at liv og helse stod på spill. :)

Ved ankomst Keflavik flyplass fikk jeg melding på mobilen igjen. Pakken kan hentes på posten. Dvs. på min lokale Rimibutikk.

I løpet av mine 5 første dager på Island, eller det heter visst "i Island", har jeg fått to påminnelser om at pakken kan hentes på Rimi.

Så lenge pakken var under veis var det visst ingen ting som hastet, men så snart den er kommet frem har de det visst veldig travelt med å få den avhentet.

Hipp hurra for posten. Håper snart de har tenkt å skifte ut "eselkjerrene" med noe som går litt raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mange ganger fått pakker fra utlandet med UPS og FedEx hele veien hjem, og da går jo ting veldig raskt og fint. Det beste kan være å la være å bestille en vare dersom posten er involvert, men hvordan vet man om posten vil komme til å overta pakken når den kommer til norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt diverse ting fra utland. En del fra dealextreme. Noen ganger har pakka vært i postkassa på under en uke men noen ganger henger den i posten her hjemme. En gang viste de ikke gir den hadde blitt av, dukket opp hos Tollvesenet etter 2 mnd.

Har bestilt et par ting via Ups Express fra USA og da er ting levert på døra i løpet av 2 døgn. Litt dyrere men greit når en kjøper litt dyre produkter. Vet man hvor de er og at det kommer kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte en gang en film, DVD, fra USA. Den ble overtatt av posten, og forsvant. Forsøkte å spore den flere ganger, etterlyste den hos postn, men uten resultat. Tre måneder senere hadde selger i USA sendt meg en ny film som kom på døren uten problemer, og tro det eller ei. En uke senere kom også den første filmen i postkassen min.

Det er vel som min bestemor alltid sa: "Alt som ikke kommer i vondemanns hånd kommer for en dag igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av samme erfaringa her... Bestilte telt fra USAs vestkyst, nærmere bestemt Oregon. Fikk bekreftelse og sporingsnummer med en gang, og at det skulle gå med USPS. Fulgte da teltet mitt fra det ble sendt fra butikken, til den lokale terminalen, til en cargo-feeder flymaskin, til San Fran, til Hamburg, til Gardermoen. Og der var det stopp. Dette tok 1 døgn :D Så jeg ble jo veldig entusiastisk og gledet meg stort, siden jeg bor på Hedemarken burde dette vært hos meg senest neste dag. Men neidaneida, først skal vi spille litt Joker Nord :) ! Etter 5 hele dager med nada i postkassa, og like mye nada med sporing, så antok jeg at den stod i Tollen. Ringte dem og etterlyste teltet og ga all informasjon. Men de hadde fortollet det innen en time etter ankomst fra Hamburg, så da var det... wait for it... Posten som satt på det! Fikk telefonnr til riktig avdeling fra Tollerne, men de påstod at det ikke var dem jeg skulle snakke med og videresendte meg. Etter ca 20min med å bli videresendt kom jeg tilbake til samme fyr (!!!) som hadde videresendt meg i første runde (er det rart ting går smått?). Joda, han klarte å spore opp pakka og sa at den skulle bli sendt ut idag siden den nettopp hadde blitt frigjort fra Tollen (yeah, right :-) ). Fikk iallefall sporingsnummer selv om "det er egentlig ikke nødvendig når du bor såpass nærme" (WTF!?!?!). Så da satte jeg igang med online sporing; Gardermoen-Frederikstad-Drammen-Bø-Oslo-Jessheim-Hamar. Omsider! Så jeg tok en tur ned til Postens terminal på Hamar (5 km fra der jeg bor) for etterlysning. Men nei, de kunne ikke frigi denne pakken fordi den ennå ikke var på endestasjon og da ville det bli krøll i systemet deres. Den skulle nemlig leveres på mitt lokale psotsted/Mix kiosk. Denne kiosken ligger da hele 800m unna hovedterminalen, t.o.m. i retning huset mitt. 2 dager tok det for å få den dit!!!! Er det rart man aldri skriver brev eller sender postkost, sier nå jeg!

Enden av visa; teltet var et godt kjøp da det ble temmelig nøyaktig halv pris av norsk veiledende, og da er all frakt og tollgebyr medregnet. Moralen er da at hvis man skal handle i utlandet så er må man regne med et visst tidsbegrep som ikke hører noensteds hjemme. Man må gjerne bestille flere uker i forveien hvis man ønsker ting på plass før en tur. Er det noe som haster så er det bedre å kjøpe her hjemme for å være sikker på å ha det klart, for hvis man ikke får utstyret sitt fra utlandet tidsnok så ender man opp med å måtte kjøpe tilsvarende her til en høyere pris, i tillegg til det man har betalt i utlandet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte posten og spurte om det kanskje var en mulighet for at jeg kunne møte bilen et sted på ruta for å hente pakken der, men svaret var at sjåføren ikke kunne kontaktes uten at liv og helse stod på spill.

Det må være et storbyfenomen, lokal instruks eller manglende serviceinnstilling. Hadde bestilt et kamera (riktignok fra Norge), men samme dag som avreise på 3 - ukers padletur ankom det Steinkjer. På sporinga sto det: ankommet postterminal, men innen jeg kom meg ned på Postterminalen hadde budet kjørt ut, og vi ligger omtrent sist på ruta. Det løste seg imidlertid enkelt; jeg fikk telefonnummer til postbudet, ringte budet, forklarte situasjonen, og han lovte å ringe tilbake når han var litt nærmere, dvs. på den veien jeg uansett skulle kjøre. Jeg fikk kameraet overlevert en tre - fire timer før jeg normalt ville fått det. Men dette var jo landpostbud med serviceinnstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pakken var på plass når jeg kom hjem fra ferie, men da fikk jeg ikke benyttet den som planlagt.

Trekket virket bra. Litt tungt kanskje for de som teller gram, men ellers ser det ut som en god innvestering.

Det eneste er at bærehåndtakene på sidene kanskje kunne vert litt større slik at sekken kunne bæres som en stor bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.