Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på Outdoor Research Crocodiles (gamasjer)


strebus85

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips om størrelse på overnevnte gamasjer.

Spørsmålet går i om L er greit eller om jeg må gå for XL. Sommerstid bruker jeg ikke gamasjer, men høye jaktstøvler str 44. Jeg vil likevel ha mulighet til å koble gamasjene på disse støvlene dersom det skulle være nødvendig. Vinterstid bruker jeg Alfa Skarvet i 44.

Er det noen der ute som har en formening om hva som er rett størrelse?

http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3371&cid=242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du bør kjøpe xl i hvert fall. Har selv denne typen gamasje i størrelse xl og på tross av at jeg er 194cm og bruker 48 i sko så føler jeg at de er ørlitegranne for stor. Kan tenke meg at xl passer for en person som er rundt to meter høy og veier godt og vel 100 kilo med skostørrelse 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har sett på de på sportsnett her i Oslo.

Du bør absolutt ikke kjøpe xl, de vil tette dårlig rundt støvelstørrelsen samt være for lange.

Til din støvelstørrelse ville jeg kjøpt medium eller large.

Det kommer an på hvor mye tøy du tenker å ha plass til under samt hvor høye du vil ha dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg 44 til vanlig, og XL ble altfor store for meg. L er stor, men passet fint på mine fjellstøvler og rundt bena med Bergans Bitihorn bukser. OR gamasjer er store i størrelsen, mitt råd er å prøve de på støvler og bukser før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.