Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av vandrestaver


uppis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vurdert å kjøpe meg vandrestaver. Primært for å avlaste knærne litt, spesielt nedover i fjellet med oppakning (15-20kg).

Et raskt søk ga meg følgende innspill:

http://bit.ly/dwm1SU

http://www.oslosportslager.no/produkt/masters-manaslu-vandrestaver-23966.aspx

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152286357 ;)

Jeg har sett at noen mener staver uten teleskop er mer solide. Men er ikke teleskop holdbart nok?

Jeg er takknemlig for gode forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt mange staver - de knekker etter en stund uansett merke. 2 delte har jeg aldri prøvd - de kan sikkert være mer solide.

Kan anbefale McKinly sine staver som selges på Intersport. 3 delte. De er de letteste jeg har funnet - og holder i massevis. Ikke kjøp med demping og gummiknott og slikt tull - men med pigg i enden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå god for McKinleys tredelte staver jeg også. De tåler å ta imot min vekt og er derav for solide å regne. :P Den lave vekten på stavene var avgjørende da jeg kjøpte. Kommer mest sannsynlig til å kjøpe makne neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Takk for den:-)

Noen som vet hvor lange disse blir på max lengde?

Har sett fjellskistaver som er en del lettere enn denne( i karbon), men er det slik at fjellskistaver ikke har den type egenskaper som de såkalte vandrestavene har? Eller spiller det ingen rolle om en kjøper skistav kontra "vandrerstav"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de har jeg hørt positivt om, noen spesiell modell du kan anbefalle?

Er det noen som vet om det er noen forskjeller av betydning når en skal kjøpe staver til fjellbruk uten ski om man velger "vandrerstaver" eller hva som helstg av andre typer staver? Feks håndtak eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De McKinley stavene er 135 lange på maks utslag. Selv om dette skrugreierne kan virke litt jalla, så har det fungert veldig godt uten noen som helst vedlikehold. Selv i sand og støv over tid og ved sjøen med salt og irring. Er alltid en utfordring når man skal ta de i bruk etter noe lagring, men det går... Jeg har hatt 2 par med Black Diamond 3 delte men de brakk på den nederste delen. Akkurat de veide også noen gram mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.