Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Kongsberg er det 2 branntårn/hytte som man kan overnatte i.Hadde vært kjempe gøy å ha toppturer med branntårn/hytte som mål. er det noen som vet om andre en Jonseknuten og Styggmann? Spiller ingen rolle hvor dem er i landet:?:

Skrevet

På Lauvhøgda, 722 moh, sørvest for Raufoss i Vestre Toten er det utsikts/branntårn med utsikt bl.a. til Jotunheimen

Skrevet
På Lauvhøgda, 722 moh, sørvest for Raufoss i Vestre Toten er det utsikts/branntårn med utsikt bl.a. til Jotunheimen
Er det mulig å overnatte der?? :roll:
Skrevet
Er det mulig å overnatte der?? :D

Det er ikke noen hytte e.l., men det er plass til å ligge på plattingen på toppen. Blir litt sånn "Tobias i tårnet" feeling, men høyt og luftig. :D

Skrevet

På Oslos høyeste og nordligste punkt, Kjerkeberget (629 moh), står det en fhv brannvakthytte. Den er såvidt jeg vet utleid av Løvenskiold til private og kan derfor ikke brukes fritt. Men jeg har sett at det har vært problemer med låsen, så for de freidige kan det sikkert by seg en mulighet.

Oppkuven har også tårn, a la Svarttjernshøgda, men det er altså ingen hytte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Skjellingshovde (852 m.o.h) har er flott branntårn!!, ca 25 m høyt hvis jeg husker rett....der det burde gå an å overnatte.

Vedlikeholdt av Kistefoss og i bra stand. Ligger grensen mellom Sør-Aurdal, Nordre Land og Søndre Land kommuner i Oppland fylke. Skogsbilveg fra Fluberg ved i øst og Begna i vest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.