Gå til innhold
  • Bli medlem

fjallraven eskimo jacket vs Canada Goose expedition parka


c702

Anbefalte innlegg

Annonse

Den så vel i utgangspunktet grei ut, kommer vel ann på bruken. jeg har hatt min Canada Goose snow Mantra i årevis. den tåler masse juling, bikkjeklør og bålgnister er ikke noe problem. (dog skal den ikke hives på bålet ) :lol: . Kan stå i timer bak på sleden uten å bli kald, Jeg vet forøvrig at enkelte i hundekjørermiljøet som blir sponset av bergans, bytter disse til Canada Goose når det blir skikkelig kaldt....... Ulempen med denne type jakker er at du ikke skal røre deg mye før det blir VARMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Gidder ikke starte ny tråd. Spørsmålet mitt er om det er noen nevneverdig forskjell på Fjällräven Eskimo og Fjällräven Kyl Parka annet enn fuskepelsen:

http://www.fjellsport.no/produkter/herreklaer/jakker/dunjakker/fjallraven-kyl-parka-dark-grey.html

Eskimo kan jeg få for en relativt hyggelig pris på outletn her i byn.

Finnes det lettere alternativ med like lang rygg? Synes veldig mange kraftige dunjakker er litt korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke starte ny tråd. Spørsmålet mitt er om det er noen nevneverdig forskjell på Fjällräven Eskimo og Fjällräven Kyl Parka annet enn fuskepelsen:

http://www.fjellsport.no/produkter/herreklaer/jakker/dunjakker/fjallraven-kyl-parka-dark-grey.html

Eskimo kan jeg få for en relativt hyggelig pris på outletn her i byn.

Finnes det lettere alternativ med like lang rygg? Synes veldig mange kraftige dunjakker er litt korte.

 

Har ikke testet noen av dem, men det ser ut som de er ganske like. Kyl veier litt mer, men jeg vet ikke om det er mengden dun som gjør det eller noe annet. Pels får du kjøpt for 400 kr (sikkert billigere enn det noen steder også) Om du får Eskimo veldig mye billigere så tror jeg at jeg hadde gått for den. Ser ut som det er en utgått modell. Finner den ihvertfall ikke på Fjellreven. Har Fjellreven Arktis selv selv, den er god og lang, men fant ikke så mye info om noen av dem så vanskelig å sammenligne. Du kan jo ev sende en mail til Fjellrevenshop og høre. Har alltid fått raske og bra svar fra dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet noen av dem, men det ser ut som de er ganske like. Kyl veier litt mer, men jeg vet ikke om det er mengden dun som gjør det eller noe annet. Pels får du kjøpt for 400 kr (sikkert billigere enn det noen steder også) Om du får Eskimo veldig mye billigere så tror jeg at jeg hadde gått for den. Ser ut som det er en utgått modell. Finner den ihvertfall ikke på Fjellreven. Har Fjellreven Arktis selv selv, den er god og lang, men fant ikke så mye info om noen av dem så vanskelig å sammenligne. Du kan jo ev sende en mail til Fjellrevenshop og høre. Har alltid fått raske og bra svar fra dem :)

Takk for det!

Jeg er litt skeptisk til størrelse og vekt, men prisen på 2800kr er ikke til å klage på.

Mulig jeg kjøper på nyåret. Får ha øya på stilk i mellomtiden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Jeg er litt skeptisk til størrelse og vekt, men prisen på 2800kr er ikke til å klage på.

Mulig jeg kjøper på nyåret. Får ha øya på stilk i mellomtiden :)

 

Nei, det var jo en hyggelig pris. Jeg snublet over min med 60% rabatt en gang jeg var innom magasinet. Er vel typisk på våren sånt kommer på tilbud. Måtte gå hele sommeren og glede meg til vinteren så jeg fikk testet den :P

 

Støtter skepsisen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med begge, og varmemessig vil jeg si at de er omtrent like. Eskimo er kanskje litt varmere. Men CG Exp er lettere å bevege seg i, synes ihvertfall jeg. Eskimo har ganske stivt ytterstoff, og ihvertfall for min kropp en noe merkelig passform. Bruker den kun til hundekjøring, og er det skikkelig kaldt velger jeg Eskimojakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.