Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste sovepose til under 1500 kr?


segrov

Anbefalte innlegg

Annonse

Er fornøyd med min Helsport Lom. Tar liten plass. Veier rett under kiloen. Har ligget under åpen himmel når det har vært 8-9 grader og det har fungert bra men bør vel ikke bli så fryktelig mye kaldere. Har komforttemperatur på 6 grader tror jeg..

Betalte 900 hos Skittifske tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også helsport lom, og er fornøyd med den, men det er langt i fra noen 3-sesongs-pose. det er ikke mange nettene i løpet av en sommer denne posen er varm nok i høyfjellet i hvert fall. har også en helsport alta, som har komfort på -10. koster godt under 1500 hvis du finner den på obs sport eller lignende forhandlere. hatt den posen i tre år nå, og har ingenting å utsette på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte Helsport Haukeli for noen uker siden og første overnattingen var nettopp på Haukeli :wink:

Den har komfort på -1, og den natten var det nede i +1 (Lå i et billig 1-duks telt som egentlig bare hjelper mot vind, kun boxer på). Jeg våknet 3 ganger og måtte tørke svette, selv når glidelåsen var dratt halveis ned :) Nå skal det sies at jeg er ganske varm av meg og lå på Exped Synmat 7, men posen ser ut til å tåle mer enn -1. Billig, liten og lett er den også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har behov for fiberpose bruker jeg Ajungilak Kompakt 3 season, knall pose med alt av innretninger jeg har behov for. Denne var forøvrig best i test blant 3 sesongs soveposer, komf til -5 og helt nede i 850,- enkelte steder (1400 veil.)

http://www.klikk.no/reise/friluftsliv/article365515.ece

Ellers bruker jeg The North Faces Blue Kazoo, -10 dunpose til de fleste turer, veier 1kg og lekker ikke så mye dun, men den mangler kuldekrage, istedetfor har den bare en klaff mot brystet- sikkert for å spare vekt, det merkes på kalde netter. Tror kanskje at denne har gått ut av sortimentet, kjøpte den til halv pris og har observert den på tilbud i flere butikker.

Før jeg kjøpte dunposen brukte jeg en billig fiberpose til 400, med -10.. Bortsett fra vekta fungerte den helt suverent, så man skal ikke kimse av pris, glidelåsen er ett annet bilde.. Den var vel helst mer en dyne enn sovepose da den løsnet fra hverandre på annenhver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kom en ny versjon av Ajungilak 3-season i fjor. Det er denne som har komforttemp på -5. Den forrige versjonen (som XXL selger nå på tilbud) har komforttemp på -1.

Jeg har av den "gamle" versjonen og har ingenting å utsette på denne. Funket helt fint ned mot null grader, og da som teppe. Jeg sover veldig varmt :twisted: Som 3-sesong pose er den helt fortreffelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke alltid det som fremgår i annonser og på nettsteder er oppdatert med siste modells info.

Legg også merke til at noen steder brukes produsentens komfort/ekstremgrenser andre steder den nye standarnormen.

For de fleste soveposer angis vekt, for noen også pakkvolum.

Tenk igjennom ditt soveposebehov, hvor viktig er vekt/volum/temp.grense?

Jeg har flere soveposer, Helsport Haukeli var min første dunposse og jeg forstår nå hvorfor mange sverger til dun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.