Gå til innhold
  • Bli medlem

Produkter som ikke finnes på produsentens hjemmeside..? Hva??!


daggiss

Anbefalte innlegg

Undrer meg stadig over slike fenomen. Jeg kommer ofte over produkter som for eksempel telt fra helsport, på andre internett sider som ikke Helsport har på sin hjemmeside. Hva er dette for noe? Hvorfor har de ikke alle produktene sine som er i salg av også andre nettbutikker på sin egen nettside, slik at en kan lese om dem. ??

Her er et eksempel: Se på nettsiden, så finner dere flere telt fra helsport som ikke er på nettsiden deres..

http://www.outnet.se/produktgrupp/taelt.php

Har også en tursekk som jeg har kjøpt på G sport, for ikke så lengesiden av Bergans som jeg ikke finner på deres hjemmeside..

Svar mottas med takk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender nok at diverse butikker har igjen partier av varer som er gått ut hos produsentene.

I tillegg er det enkelte butikker og distributører som har spesielle avtaler og får produsert og levert produkter ekslusivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har jeg sett kommentarer om at for eksempel XXL får laget et eget telt ekslusivt for salg hos XXL, d.v.s. XXL forhåndskjøper hele opplaget av dette teltet. Slikt kan gjøres uten å måtte designe et helt nytt telt (Man kan for eksempel ta utgangspunkt i et populært telt og forenkle et par detaljer, få sydd på stormmatter, bruke litt billigere materialer eller lignende). Formålet er å kunne selge et stort volum av et brukbart telt til en lav pris og likevel tjene penger. Slike tilbud vil du ikke finne på Helsport sine sider. Jeg vet ikke om det gjelder dine eksempler.

Når det er sagt synes jeg helsport sine sider er håpløse å finne fram i. For eksempel var det overraskende vrient å finne ut om de lager fotposer eller ei (anbefalt av pålitelige kilder, men finne det på hjemmesiden deres?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, På Outnet.se har de foreksempel et telt som heter Jostedal 3, har aldrig hørt om teltet før, selv om jeg kjenner til nesten alle Helsport telt.

Fra en dansk side:

"Helsport Jostedal 3 er oprindeligt en speciel fremstillet model til en udenlandsk friluftskæde hvor behovet for et prisbilligt kvalitetstelt af et kendt og respekteret teltmærke var stort".

Høres ut som jankj er inne på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på dette er enkelt og greit. Flere produsenter lager produkter som skal være eksklusiv for en bestemt kjede. Dette gjøres først og fremst for å ha en kjent merkevare til et forholdsvis lavt prispunkt. Helsport lager f.eks et telt for Intersport som heter Hardanger 3 Camp. Tror det finnes på g-sport, men med et annet navn. Denne modellen er veldig lik Helsport Rondane 3 camp, som er en del av produsentens standard sortement. Duken på det noe billigere kjedetiltet er en duk som Helsport brukte sine toppmodeller for noen år siden. Stengene har litt lengre moduler og kan tres inn fra begge sider. Det brukes med andre ord en del gamle løsninger. Dette gjør i sum teltet billigere og produsere. Blir jo litt "yesterdays news", men holder etter min erfaring bra kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har jeg sett kommentarer om at for eksempel XXL får laget et eget telt ekslusivt for salg hos XXL, d.v.s. XXL forhåndskjøper hele opplaget av dette teltet.

Dette er en glimrende løsning for XXL som har "prisgaranti". Hvis du finner akkurat den varen billigere hos noen andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.