Gå til innhold
  • Bli medlem

Forlatt telt på Dovre...


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ved flere anledninger vurdert å la teltet stå for å slippe å bære det inn på nytt ved neste besøk. Etterhvert som bein og rygg blir svakere, teller hver kilo, og jeg kunne godt tenke meg å ha et telt stående på noen av mine favorittsteder i fjellet.

Men det er kanskje ikke verdt å ta sjansen hvis det medfører bekymringsmeldinger på FF :wink: ?

Ved en tur i Trollheimen for en del år tilbake, fikk vi beskjed om at det sto en lavo permanent ved et flott ørretvann, og denne kunne brukes av fiskere/turfolk. Det var fint å kunne legge igjen teltet på Kårvatn. Etter min mening en fin ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fristende enkelte ganger å forlate teltet, må innrømme at jeg har gjort det selv et par ganger.

Men med uggen føleles og bør ikke gjøre det igjen, noe denne historien forteller.

Men hva sier friluftsloven/allemannsretten? Er det ikke slik at man bare kan telte 2 døgn på samme sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva sier friluftsloven/allemannsretten? Er det ikke slik at man bare kan telte 2 døgn på samme sted?

Stemmer! Lov om friluftslivet § 9

"Telting eller annet opphold er ikke tillatt i mer enn 2 døgn om gangen uten eierens eller brukerens samtykke. Samtykke til lengre opphold trengs likevel ikke på høgfjellet eller på område fjernt fra bebyggelse, medmindre det må regnes med at oppholdet kan medføre nevneverdig skade eller ulempe."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.