Gå til innhold
eirikw

Spin off - Ut på tur - bra før mental helse!

Anbefalte innlegg

Kanskje litt på siden, men:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
57 minutter siden, eirikw skrev:

Elendig / manglende skiføre på store deler av østlandet kan føre til mentale utfordringer for oss skientusiaster. Hvor lenge må vi vente på bedre føreforhold før vi kan søke om u-Føre-trygd?

EirikW

Ikke bare bortoverskifolket som blir snøsjuke av dette her. Triste saker :( anbefaler sjokolade, vin og et stort pledd inntil videre. Eventuelt en lengre flyreise. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 1/28/2017 at 3:06 PM, eirikw said:

EirikW

For oss som er gift med skientuasiaster burde det vanke noen slags form for pårørendestøtte, eventuelt kurs og seminarer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎28‎.‎01‎.‎2017 den 15.06, eirikw skrev:

EirikW

Kan vi ikke bare holde oss "på siden" (eller hive det ut på en egen tråd?)

Tirsdagens skitur - på bortoverski - ble en stri tørn. Nettopp på grunn av manglende føre, men ikke direkte manglende snø. Kuling (med opp mot storm over kantene), sludd og rundt null - både nede på 600 moh og oppe i høyden over 800 moh, ga vanskelige forhold for meg og bestyrerinnen. Når skiene klabbet, og jeg måtte brøyte i 25 cm nysnø ble det - som nevnt - stritt.

Jeg tror ikke det var slikt føre du ønsket?

Og musklene på onsdagsmorgen var helt klart klar for uføretrygd, og jeg ikke alt var pensjonist....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, REJOHN skrev:

Kan vi ikke bare holde oss "på siden" (eller hive det ut på en egen tråd?)

Tirsdagens skitur - på bortoverski - ble en stri tørn. Nettopp på grunn av manglende føre, men ikke direkte manglende snø. Kuling (med opp mot storm over kantene), sludd og rundt null - både nede på 600 moh og oppe i høyden over 800 moh, ga vanskelige forhold for meg og bestyrerinnen. Når skiene klabbet, og jeg måtte brøyte i 25 cm nysnø ble det - som nevnt - stritt.

Jeg tror ikke det var slikt føre du ønsket?

Og musklene på onsdagsmorgen var helt klart klar for uføretrygd, og jeg ikke alt var pensjonist....

Som østlending er jeg ikke så glad i vind, men brøyting i 25 cm nysnø får en til å kjenne at en lever. På Ble har vi fått noe liknende denne uka, så det blir litt brøyting. Men så har jeg jo mer enn 15 mnd igjen før jeg kan bestemme sjøl om jeg vil gå på jobb eller sitte hjemme mot betaling!

EirikW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.