Gå til innhold
Dandelion

Tur til Bodø

Det er 1073 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og kjæresten tenkte å ta oss en tur til Bodøs omegn neste helg. Vi er ikke kjent i området i det hele tatt. Lurte på å spørre om tips til fine turer, teltplasser og generelt om hva man kan finne på rundt Bodø.

Vi skal ha tid fom torsdag tom lørdag. Tenkte å ta med teltet. Bil skal vi ikke ha med oss, reiser dit med tog.

Ifjor var vi i Lofoten omtrent samme tid på året og det var en av de beste turene i vårt liv :) Det var så fantastisk å telte på strendene, gå turer i fjellet, fiske litt og sånt. Det er noe liknende vi ønsker oss denne gangen også.

Vi har lest litt på nettet om Bodøs omegn og vurderer å ta en av hurtigbåtene til øyene i Bodøs skjærgård, men vi synes det er litt vanskelig å velge hvilke(n) øy(er) er finest. Har dere noen å anbefale?

På forhånd mange takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodø og Salten har mye innbydende natur. Har bodd i byen siden 2010 og fått meg noen turer i distriktet. Øyene utenfor kysten kan anbefales, men det er viktig å sette seg godt inn i rutetabellene på forhånd. Legger ved et knippe turrapporter (med kartlenker) som kanskje kan være av interesse:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Skjult lenke - logg inn for å se den(2 km lang sandstrand)

På nordsida av Bodø er det for øvrig en rekke lett tilgjengelige mindre og større strender med fine teltplasser bak, slik som Austvika, Auvika, Geitvågen og Mjelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm... vanskelig... hva med å gå Landego rundt? 25 km rundt hele øya. Flott variert natur og muligheter for topptur på Kvigtind.

Ellers er området rundt Steigtindvatnet en favoritt, lett tilgjengelig og flere toppturmuligheter (Finnkonnakken, Steigtind, Mjelletindene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for deres tips. Det står nå mellom Landegode og Steigen. Jeg tror vi avgjør når vi først har kommet til Bodø :)

Tusen takk til alle! Håper dere får en fin helg og en skikkelig god 17.mai feiring! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjerringøy (som ikke er en øy) er også fint. Buss 400 tror jeg. Låter er en grei teltplass. Shortsen kan trygt legges igjen hjemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gikk turen?

Beklager sent svar.

Bodø-turen i mai gikk til Steigen. Vi hadde tre helt fantastiske dager der, telta, fiska, traff noen veldig hyggelige lokalfolk og koste oss masse. En av de aller beste turene vi noensinne har hatt. 

Når vi kom oss tilbake til Bodø leide vi en bil og kjørte litt sørover, til Saltstaumen og  den lange flotte stranda på Sandhornøya.

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1073 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Erik Haaland
      Langtur denne helgen fra Stavtjørn til Stavanger Turistforening sin hytte på Støle. Sol, knusktørt og mer multer enn folk på turen innover - men jeg noterte at Helseministeren hadde vært på besøk for noen dager siden, bevis godt nok på at det er god helse å gå turen. Det gikk 4,5 timer inn med en liten pause på stølen Hommi. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den. 

Returen på Søndag gikk ned Søre Kvitladalen til STF hytta på Kvitlen (denne må dere besøke en gang!!), opp Nordre Kvitladalen til Hommi og så tilbake til Stavtjørn, totalt 35km begge dager og 10 timers trav, så det brant godt under føttene vel fremme ved bilen. Men turen tar jeg gjerne igjen!
      Skjult lenke - logg inn for å se den Fin start ved Stavtjørn  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Elva til venstre renner ned til Barbuvannet  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Vakre Hommadalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hommi  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hovlandsstølen til venstre   Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Støle  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Kjentfolk på besøk   Skjult lenke - logg inn for å se den Søra Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Reine Amazonas, bare litt mindre vann....  

Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Kvitlen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Opp Nordre Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hadvardhomtjørna på høyre side  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Siste innspurt
    • Av kravnan
      Vi er et par som bor i Oslo og ønsker å ta en telttur i Kristi Himmelfarts helgen (onsdag-søndag). Vi ønsker å gå fottur. Ski er uaktuelt. Vi kan ta tog eller bil og tenker maks 5 timer unna. Vi er åpen både for å gå med teltet på etapper eller å ha «basecamp» som et utgangspunkt for dagsturer. Årstiden (snø) krever en tur i lavere terreng. Hvor finner vi dette? Vi trenger tips! 
    • Av Annebv
      Hei! Vi er noen venninner som skal på skitur i midten av mai m. utg.p. Haukeliseter. 3-5 netter hytte til hytte Noen tips? Rute/retning,  Snøforhold, vann...  eks. HS-Middalsbu-Litlos-Hellevasbu-H-Seter, ev. avsl m HS-(over Sloaros)-Hovden
    • Av Largo
      Jeg skal gå fra Østfold og nordover. Finnskogleden, Trysil området og Femunden. Tenkte å starte tidlig i mai i Østfold og gå mot nord. Jeg er ikke fra østlande, og jeg er litt usikker på snøforholdene på den strekningen. Særlig i år tenker jeg det kan bli en utfordring med snø i marka og oppe i høyden i mai.  Er det noen som er mer kjent med landet langs grensen i Østfold og Hedemarkens som kan gi noen råd med tanke på snø i mai?Jeg tenker å gå til fots selvsagt. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.