Gå til innhold
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Hvordan er prisene på slike reparasjoner? Når man tar med frakt til/fra, arbeid, materiell, eventuelle andre utgifter osv?
  3. I dag
  4. Takk! Den ser utrolig bra ut. Og rådene er, som alt Forsvaret leverer, solide og gjennomprøvde.
  5. Klart det. Hvilke andre alternativer finnes? Så vidt jeg veit så er det vel bare Norgesbom, Passpay og Youpark og alle tre kjører samme løsninger for fakturering Vanlig kredittkortbommer er dyrt og komplisert å drifte. Å basere seg på at folk er ærlige og betaler nytter ikke. Det er for mange som sniker. Så klag heller på alle snikerne. Hadde folk heller vært ærlig og gjort opp for seg så kunne man bare satt opp en plakat med et Vipps nummer og et kontonummer. Et veilag vil ha minst mulig arbeid og pes med driften. De har mer en nok arbeid med å drifte veien til en fornuftig pris. Vi får heller være glade for at de i det hele tatt gidder å ha veien åpen.
  6. Jeg foretrekker vintertelt med stormmatter. Jeg har Barents arctic 4 polar (dette har to fortelt) og Helsport Fjellheimen X-trem 3 camp. Jeg er veldig fornøyd med begge disse, de gjør jobben
  7. Virkelig? Du hadde lagt til rette for et bomselskap som driver uetisk forretningspraksis evt. lovstridig bare fordi de gjør det gratis og du som veieier uansett ville fått pengene dine? Jeg vil si det så sterkt at da hadde du vært uetisk selv og dessuten hadde du vært medskyldig i eventuelle lovbrudd fra bomselskapets side. Jeg skjønner meg ikke på folk; det burde da være førsteprioritet som veieier å engasjere et bomselskap som driver ærlig og ikke driver med lureri. Ikke rart at samfunnet går ad undas hvis din innstilling er den vanlige blant folk. Og det nytter ikke å gjemme seg bak uvitenhet; et kjapt søk på f.eks. Trustpilot viser hva slags selskap man har med å gjøre. Se https://no.trustpilot.com/review/finter.no Deprimerende lesing.
  8. Enig meg deg i det. Som jeg har skrevet ovenfor så irriterer det meg. Jeg mener at driftsutgiftene til bomsystemet får deles på antall passeringer. Jeg kan også legge til at Finter hadde et gratis system for autotrekk fra kort hvis man registrerte bilnummeret sitt. Nå må man betale for den løsningen. Jeg regner med det er fordi de fant ut at hvis alle i Norge registrerer seg så kan de ikke sende ut gebyrer lengre. Ta må de tjene pengene sine på andre måter. Jeg tenker at hadde de ønsket å drive ærlig så kunne de hatt andre typer løsninger for betaling som gjorde det lettere for folk. For eksempel at man fikk 2 uker på seg, eller at man fikk en påminnelse på SMS en uke etter passering. Men det er jo en grunn til at veieierne går inn for denne løsningen. Det er fordi det er enkelt og praktisk for dem, og fordi de får økte inntekter. Med klassiske bomkasser så er det en andel snikere. Jeg har lest at disse selskapene tar på seg å drive bomsystemet gratis for veieier. Jeg veit ikke om det stemmer så noen får korrigere meg. Men hadde jeg eid en vei så er det ganske klart at jeg hadde gått for en sånn løsning også. Enkelt og greit, noen andre tar seg av driften av bommen og betalingsinnkreving og jeg får betalt pr. passering som før.
  9. Vi er ikke misfornøyd med at det er bom, og at det private vei laget skal få pengene sine, vi er imot at det er et firma, som skal gjøre seg kjempe rik på et dårlig lovverk, snuskete løsninger og spekulering i små beløp fra folk som ikke gidder å ta kampen! Dette er systematisk svindel hvor de gjør det så tungvint de overhodet kan slik at de kan spy ut gebyrer som de igjen tjener seg stein rik på. Ikke noe av dette går tilbake til de som eier veien.
  10. Hei Mia, takk for din tilbakemelding og beklager litt sent svar. Kan jeg spørre hvilken aktivitet du legger inn utstyr i og på hvilken måte passer kategorien ikke? Med den måten det er satt op på nå, så trenger jeg å ha veldig bredde kategorier (f.eks. Shoes/Boots i stedet for Approach Shoes, Hiking Boots, Trailrunners etc) fordi det ellers er et umuligt prosjekt å gruppere den dataen jeg får fra friluftsbutikkene. Mottar gjerne tilbakemelding på hvilke kategorier du så i stedet for den nåværende løsningen. På My Gear List siden kan du velge Privat/Public. Hvis den er Public, kan du dele linken og den vil også være tilgjengelig for andre på hovedsiden. /Marcus
  11. Det er jo temmelig dårlig av veieier. Før de går inn på en sånn bomløsning så må de jo sikre seg at folk har mulighet til å betale. Men samtidig er jo veiene private og det er jo et privilegium for allmennheten at de er åpne. Alternativet er jo at veiene blir stengt permanent for alle. Så vidt jeg veit så har ikke eierne noen plikt til å holde veiene åpne. Er du misfornøyd med bomløsningen så får du jo bare la vær å kjøre der.
  12. Jeg vil riktig gjerne ha med vann, mat og gas, men jeg er usikker på hvordan det gjøres best. Akkurat nå er tilføyelse av utstyr gjort gjennom en søgning på databasen av eksisterende utstyr (+40.000 styk). Det er selvfølgelig mulig å gjøre lignende med Drytech eller andre consumables som finnes i friluftsbutikkene (hvor jeg får dataen fra), men ikke en mulighet for vanlige matvare fra f.eks. Coop Ekstra. Hvis du skulle se på en liste (f.eks. Kungsleden) - på hvilket detaljnivå ville du så se mat? HVER en genstand?
  13. Nej, jeg skrev en direkte beskjed til deg for å beklage og legge litt ro på de personlige angrep. Det var dumt gjort av meg, ingen tvil. Jeg har sendt personlige lister til folk med bilde og navn og fik bra tilbakemelding på den måten å gjøre det på. Det gjorde meg fartblind, men det er selvfølgelig ingen unnskyldning, fordi listene burde ha vært private og ikke offentlige inntil eksplisitt aksept var gitt. Det er selvsagt og jeg er dypt, dypt flau over at det ikke engang var en overveielse. Nå brukte jeg hele kvelden i går på å endre denne praksissen og er netop kommet hjem fra jobb. Jeg er fortsat interessert i tilbakemelding på Gearchecker konseptet i denne tråden og har tenkt meg å jobbe videre - kanskje bare i en litt mer ydmyg versjon.
  14. Har samme erfaring. Manglende dekning, ikke mulig å betale og får gebyr i etterkant. Sist det skjedde ga jeg meg ikke og var forberedt på å ta saken hele veien og ga klar beskjed om det. Først da slettet de gebyret.
  15. Största utbudet är nog på fin.no Jag köpte mitt på utförsäljning Danmark har du bra bra valuta så du kan väl köpa nytt är ju vintertält på rea på vår och sommar.
  16. Er vel Aimopark (tror jeg) som nå reklamerer med 50kr eller noe som pris på produktet "park and go" eller noe. Det å ikke betale asap er et produkt/tjeneste man kjøper 🙄
  17. Impregneringen blandes i vaskevannet, og vannet kommer forbi nylonstoffet.
  18. Nå har de delt opp gebyret i to. Et fakturagebyr og et gebyr for "lagring og oppslag". Forbrukerrådet mener at dette er ulovlig praksis og jobber for å stoppe det, mens selskapene mener de tar betalt for en ekstratjeneste. Så blir det vel til syvende og sist et spørsmål om hvordan domstolen tolker lovene. Det er jo ikke alltid at lover tolkes slik "sunn fornuft" skulle tilsi.
  19. Hei. Nei, det gjelder fremdeles 48 timer, men man får ihvertfall en påminnelse og link når man har passert så man husker på det. Og det blir jo litt enklere også. Men man må betale via nettsida uansett.
  20. Jag vänder på säcken minst 1 gång och fördelar runt bollarna Kör på lägsta värmen på korta cykler och känner er efter när torr Jag får ej dunet jämt fördelat i den aktuella påsen vilket jag fått med andra, med samma torktumlare. Hur dun impregnering kommer förbi nylon påsen förstår jag inte. Säcken Mountin Equipment firelite är jag mkt nöjd med hade på kalla blöta turen i Breheimen i år. Blir mkt snabbt luft fylld (+900FP) och torkade snabbt fast lite fukt på ytan.
  21. Statusen i seg selv har jo en tendens til å føre til økt trafikk i nasjonalparkene, uavhengig av Monsen. Det er et lite paradoks at når er område blir designert som Nasjonalpark/Verneområde så har naturslitasjen en tendens til å øke. De mest urørte områdene finner du stort sett utenfor nasjonalparkene. Samtidig så gjør jo det at Monsen viser frem Nasjonalparkene at vi blir mer bevisste på dem og kanskje setter litt ekstra pris på dem, uavhengig av om vi besøker dem eller ikke.
  22. Ja har kommet over noen youtube kanaler som eksplisitt har "gått" turer og følgt samme sporene som LM fra episoder flere år tilbake i tid, men ikke sett at de har hatt noe suksess med kanalen eller fått mange seere av den grunn. Men ser at friluftslivet kan ha litt "ketsjup" effekt av flere årsaker. Noen steder kan få mye besøk en sommer, uten at det betyr mer eller økt besøk senere år. Kvennedalen på Hardangervidda har fått mye besøk i sommer, blant annet på grunn av mulige restriksjoner om ferdsels og teltning i området som sannsynligvis kommer. En mulig årsak, som må tas på alvor, er i forbindelse med utbygging av vindmøller og o.l. Ikke hørt noe rundt Børgefjell, men lest rykter om mulig vindpark i nærheten av Femundsmarka. Flere som ønsker å dra på tur i området før vindmøllene eller anna utbygging kommer på plass. Så skal mann heller ikke utelukke det fine sommer været som har vært i sommer, som har nok bidratt med mange på tur.
  23. Har fått reparert jakker både hjå Barents og sømhuset.
  24. Det var akkurat det jeg fikk referert fra en som har vært svært mye i Børgefjell også. Monseneffekten (som man har lang erfaring med i Børgefjell) varer cirka 3 år. Det var jo slike perioder tidligere også - når han skrev Børgefjellboka og når han skrev artikler i Villmarksliv. Det er jo perler nok å ta av. Har litt sansen for de som ikke går akkurat i fotsporene til Monsen men heller setter kursen dit de selv vil.
  25. Dubbla priset mot 67i med endaste bildsändning som väsentlig skillnad. Vänta då istället på mobilen täckning eller på Starlink utrustning som kan brukas på hytta
  26. Sømhuset blir ofte nevnt i slike sammenhenger. De nevner også dunjakker spesifikt som noe de kan ordne. https://www.somhuset.com/
  27. Kanskje northern playground kan hjelpe deg?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.