Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustatoppen på 8.min


erge

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er veldig gammelt nytt for meg at Gaustatoppen er herja med av inngrep og greier, kanskje er vel noen av installasjonene med på å lette velstanden for folk i området, hva vet vel jeg. Men hjertet mitt synes det er veldig synd at det skal være sånn! Var der på tirsdag, og syntes det fra naturens side var en flott topp. Uventa artig egg, iallefall med snødekke! Egentlig en totalt malplassert topp i forhold til resten av landskapet, men det er jo bare utrolig spennende! Bare så synd å se alle installasjonene i tillegg, jeg liker det ikke! Men det kom jo ikke akkurat som noe sjokk på meg da...

Toppen er vel verdt besøket uansett, selvfølgelig bør man jo gå til fots da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo skje før eller siden. Jeg har ikke vært på toppen enda, men det spørs om jeg ikke må legge turen til en dag der banen er stengt, så slipper jeg å komme svett til topps og bli belønnet med en parfymert bøling med pensjonister i stilettheler og med hatter. Men det er sikkert fint for dem da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaustatoppen bør etter min mening vært Norges nasjonalfjell, den skiller seg virkelig ut i det småkuperte landskapet. Jeg synes det er stygt med telemasten og den er proppet med turister. Blandede følelser, et stort inngrep i vakker natur som ikke ser pent ut. På en annen side synes jeg det er fint at eldre og funksjonshemmede får oppleve Norges videste utsikt. Heldigvis er banen lagt under jorda. Og prisen har jeg hørt er dyr, så det er ikke som Krossobanen som er desto billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ska inte se bort från att det är slitsamt att köra med Gaustabanen. Jag hörde ett radioprogram med mannen som har haft till arbete att köra upp och ned med banan och han skulle gå av med AFP, och AFP sägs ju vara "for sliterne" så det må vara slitsamt att köra med Gaustabanen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var greit å gå på ski til Gaustatoppen, men på den siste bratta var det masse åpen steinur. Da valgte vi å ta av skia, men det var enkelte skispor som snodde seg rundt. Eggen var totalt snødekt, men med gode fotspor etter tydelig stor trafikk. Vi starta forresten fra nær Stavsrovannet et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
planlegger tur til gaustatoppen. Er det mye snø igjen, noen som kan svare på det? Vil ikke ta med ski.

Var der i helgen. Noe lengre snøpartier i løypa, men den er hardtråkket, så det er lett og fint å gå. Turisthytten åpnet på Lørdag - en uke før tiden, så nå er sommersesongen i gang, det er bare til å ta beina fatt. Det var en god del folk der oppe nå i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.