Gå til innhold
  • Bli medlem

Sko-klage


turid

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et par lave Berghaussko i forrige uke. De var ikke allverdens dyre, kostet ikke fullt 2000kr og i tillegg fikk jeg avslag fordi mine gamle sko ikke holdt særlig lenge.

Nå er den ene hempen løsnet fordi det samme skjer som alltid pleier skje. Jeg går ikke så bredbent som mannfolk, så lissen på den ene skoen hektet seg fast i hempen på den andre skoen mens jeg gikk. Resultatet var at jeg stupte og lå langflat på veien. Pleier knytte lissene på en bestemt måte for å unngå dette, men nå hadde de altså løsnet såpass at løkka nådde det andre beinet. Det har hendt mange ganger før, men Berghaushempa er festet dårligere og tålte ikke dette.

Er det grunn til å klage?? Jeg har jo tydeligvis ikke riktig ganglag i tillegg til feil måte å knytte lissene på. Prøver å gå som en kar for å unngå at skoene hekter seg i hverandre, men det føles ikke særlig behagelig i lengden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg kjøpte et par lave Berghaussko i forrige uke. De var ikke allverdens dyre, kostet ikke fullt 2000kr

For låge sko (hikingsko?) vil eg jo seie at knappe 2000 kroner var allverdens dyrt, og det i seg sjølv burde vere god grunn for produsent/forhandlar å ta dine erfaringar på alvor. Eg ville gått tilbake til butikken og fortalt om problema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Skal gå tilbake, men iallefall blir jeg ikke å bruke penger på samme type sko en gang til. Selv om jeg snubler rundt i mine egne bein, så er det jo greit å ha sko som tåler det. Får vurdere å ha sokker over for å beskytte fottøyet fra å bli skadet av føttene mine :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Turid! Klart dette er en klagesak. Jeg har klaget på sko som jeg har brukt mye i et helt år og fått medhold i klagen og fått refundert.

Dine sko er jo splitter nye og jeg synes det høres ut som kostbare sko. 2000,- er ikke akkurat billig for et par fjellsko. Du får kjente gode merker for denne prisen som bør holde. Reklamer og heller kjøp noen andre sko. De skal tåle hard bruk i steinur og kløfter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken, men sommergamasjer var veldig dyre. Begynner å bli kaldt i været, så jeg kan jo like gjerne lete fram de jeg bruker om vinteren :) Lave sko er en ulempe i fjellet. Vann og grus spretter oppi hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.