Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Salomon sko


Bjørnar Ø

Anbefalte innlegg

Annonse

Du må prøve. For meg, med typiske skandinaviske føtter for en mann på 1.91, så er de altfor smale. Kona mi har brukt dem i flere år. Det er lite å si på kvaliteten i følge henne. Lette sko med godt grep.

Endret av Bjørja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Salamon som daglig tursko i mange år, de har normalt holdt i minst en sesong (og sånn ett blitt kjøpt på autopilot når man kommer over str 47) - og da var det stort sett sålen som begynte å løsne, så man kunne tyne litt ekstra ut av dem med litt lim, men de to siste parrene har knapt holdt et par mnd med lett bruk før de enten har blitt helt utslitt bak hælen eller, som på bildet. I tillegg til, som forrige skribent sier, de er smale i front - merkverdig nok ikke merket det før, men det siste parret har omtrent dyttet lilletåa under "storebroren" til tross for betegnelsen wide. Så nu er det jamt slutt, da dette verken er bærekraftig før føtter eller miljø. 

Sko.PNG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salomon har aldri passet min fot. Jeg har brukt Viking og Alfa - som har bred lest.

Kjøpte meg et par  >Salomon speedcross wide her nå siden mange skryter av de, og de fikk jeg på meg såvidt. Selv om de er wide er de ganske smale. Bare prøvd de en tur men fantastisk grep og noe helt annet enn fjellstøvler som jeg ellers er mest vant med.

Salomon har ellers utrolig mange modeller og stort utvalg, men er usikker på om det er god kvalitet - det kan jeg ikke si noe om. Ser at den lokale sportsbutikken har fått inn en masse av de - til gunstige priser, men om det betyr at det er slitesterkt er jeg vel i tvil om - ref posten over..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har et par Salomon i wide modell, som jeg har brukt siden tidlig vår. Jeg er ikke imponert av slitestyrken i sålen for nå er jeg på vei inn i dempermaterialet - og så går det rask med nedslitingen. jeg går ganske vist med hunder, men har ikke brukt disse sko i den varme sommer.

Jeg har ellers vanskelig ved å finne sko/støvler som er breie nok til mine føttter, men Salomon hadde altså en wide modell som funket. Har ikke brukt Salomon før. Prøvde netopp i dag en Hagløfs, som jeg ikke kunne få på foten. Alfa hadde før bred lest, men er nå blitt smalere, så ingen passer de iflg butikken, som sluttet med Alfa. Viking har jeg lite erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en niåring bruker 40, så vil jeg tippe foten er ganske smal for størrelsen. Med størrelse 40, så er vi jo over på voksenstørrelser, og da vil jeg tro smal lest, som mange her antyder at Salomon har, er en fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker til vanlig str 44, men på Salomon Speedcross 5 GTX må jeg ha 45 1/3. 
Kvalitetsmessig har de ikke feilet, selv etter 700km på all slags terreng og underlag. Knottene på sålen er nesten nedslitt, men Speedcross 5 har myk gummi i sålen, og er ikke ment for bruk på asvalt og/eller fjell/stein, og der har jeg brukt mine, så den slitasjen kan jeg nok ta skylden for. Ellers har skoene vært helt knall og har ingen synlige skader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Einar Ljosland skrev (7 minutter siden):

Det jeg kan si om de skoene, er at sålen er for myk hvis du veier for mye. Går stort sett helt fint, men det merkes på steder med litt hellning.

Dette gjelder vel mange sko med dempermateriale!? Jeg har en lumsk mistanke om at sko fabrikantene bruker samme dempermateriale i str 39-40 til lett dame som i sko i str. 46 til mann i 100 kg's klassen??

Elgen

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.