Gå til innhold
  • Bli medlem

Hytte Quiz


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 554
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Helt klart, Bygdisheim gruser Bygdin Høyfjellshotell. Det er et sted med enorm sjel. Man kjenner det historiske suset og en dragning mot gamle tider bare man nærmer seg hotellet. Man burde sette seg på trappen der, lukke øynene og se for seg det som en gang var.

Ja, får den samme følelsen jeg også når jeg er ved Bygdisheim eller ser bilder av det forlatte bygget. :D

Vel, her er en annen hytte, langt ifra Bygdisheim og Jotunheimen: Hvilken hytte er det vi sitter ved her?

post-42-133474501431_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel breidablikk ved folgefonna?

Ja, det er nok det...

Hytta var viktig for turistskyssinga over breen i hine hårde dagar (før første verdskrigen), og like ved hytta ligg fortsatt ein slede som blei brukt til det (sjå biletet under).

post-908-133474501516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger Turistforening synest vist solenergi er det store.

Pynter ikkje opp allverden.

Det er mykje det går an å irritere seg over her i verden, men her synes eg nesten du er litt overkreativ Dag-G. Når det først står ei hytte utpå fjellet ein stad, har eg litt vondt for å skjønne at eit solcellepanel på veggen gjer den store forskjellen.

Men hytta kjenner eg ikkje... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.