Gå til innhold
  • Bli medlem

Creative Mp3 spiller --->>> Har ikke mye på fjellforum å gjøre, MEN; HJ


thopet

Anbefalte innlegg

Annonse

Du må ta av den lille korken på toppen, finne en passende trakt og så kan du helle all mp3'en ned i den.

---

Det hadde vært kjekt med litt info om hva slags spiller det dreier seg om :) En del kan du koble rett til datamaskinen og få opp som om det var en harddisk og så kopiere filene over. Andre har egne programmer som du installerer på datamaskinen for å hjelpe deg med å overføre musikk. Har du vurdert å lese manualen som fulgte med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta av den lille korken på toppen, finne en passende trakt og så kan du helle all mp3'en ned i den.

---

Det hadde vært kjekt med litt info om hva slags spiller det dreier seg om :) En del kan du koble rett til datamaskinen og få opp som om det var en harddisk og så kopiere filene over. Andre har egne programmer som du installerer på datamaskinen for å hjelpe deg med å overføre musikk. Har du vurdert å lese manualen som fulgte med?

hehehe :D Jeg føler meg litt dum som i det hele tatt spør om dette! Jeg har en Creative Zen Micro.. Jeg har lest manualen, og installert programet... Pleier det å ta sinnsykt lang tid å kopiere over musikk fra cder til mp3? :P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å ta sinnsykt lang tid å kopiere over musikk fra cder til mp3?

Det her er morsomt å svare på fordi jeg er over 40, og det er sikkert ikke du :P

Du kan IKKE kopiere direkte fra en CD til en mp3-spiller og forvente å få noe lyd ut av det. CD-er består .wav - filer mens mp3-spillere leser .mp3-filer og formatet som Microsoft driver med - tror det er .wmv.

Dessuten er poenget med mp3 at filene tar mye mindre lagringsplass enn .wav på CD-ene.

Du må først installere et rippeprogram på PC'en din - for eksempel Rhapsody, audiograbber som du får i enkle og gratis versjoner på internett. Så kjører du CD'en gjennom programmet og får ut egne mp3-filer. Du må sette bitraten til minst 128 kB/s får å få brukbar stereolyd. Dette tar 5-10 minutter på min PC. Når du så har fått disse .mp3-filene er det raskt å kopiere dem til mp3-spilleren.

Lykke til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er morsomt å svare på fordi jeg er over 40, og det er sikkert ikke du :P

Du kan IKKE kopiere direkte fra en CD til en mp3-spiller og forvente å få noe lyd ut av det. CD-er består .wav - filer mens mp3-spillere leser .mp3-filer og formatet som Microsoft driver med - tror det er .wmv.

Dessuten er poenget med mp3 at filene tar mye mindre lagringsplass enn .wav på CD-ene.

Du må først installere et rippeprogram på PC'en din - for eksempel Rhapsody, audiograbber som du får i enkle og gratis versjoner på internett. Så kjører du CD'en gjennom programmet og får ut egne mp3-filer. Du må sette bitraten til minst 128 kB/s får å få brukbar stereolyd. Dette tar 5-10 minutter på min PC. Når du så har fått disse .mp3-filene er det raskt å kopiere dem til mp3-spilleren.

Lykke til :!:

Er nok en del under 40 ja :lol:

Kjenner en som har en mp3 spiller med 80GB. Han la inn alle CD-ene sine! Hmm.. Får ikke tak i denna karen, derfor jeg spør her 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som har en mp3 spiller med 80GB. Han la inn alle CD-ene sine! Hmm.. Får ikke tak i denna karen, derfor jeg spør her :P

Da har han rippet CD'ene sine først. Forskjellen er at han får plass til anslagsvis 500 CD'er i mp3-format på en 80GB spiller og bare 100 hvis han bruker CD-formatet. Min spiller takler ikke CD-formatet og det gjør nok ikke din mp3-spiller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lik min spiller, sikkert 1 eller 2 gig :P Trur det programmet som følgte med spilleren har sånn rippe program, og overføre direkte til spilleren. Ska ikkje sei noe sikkert for eg bruke ikkje det som følgte med,

Kan anbefale dette programmet audiograbber: http://www.audiograbber.com-us.net/download.html

så etterpå dra du dei bare over til spilleren, i min datamaskin. Eller du kan sikkert rippe dei over til spilleren med det samme. Usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å fikse alt sammen tidligere i dag, så nå har jeg brukt hele dagen på å legge inn musikk..

Gjett hva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PLUTSELIG står det "Firmware Problem" på skjermen!! Spillern reagerer ikke på noe!!! :wink: Hva skjer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg i flere butikker nå, og det viser seg rett og slett at spillern min er "død" (enkelt sagt).. Derfor, tok jeg i går å kjøpte meg en ny (iPod), så får vi se hvor lenge den holder :lol:

Skal jobbe i Jotunheimen fra i morgen, så derfor hadde jeg et lite haste kjøp!

Takk for all hjelp 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han rippet CD'ene sine først. Forskjellen er at han får plass til anslagsvis 500 CD'er i mp3-format på en 80GB spiller og bare 100 hvis han bruker CD-formatet. Min spiller takler ikke CD-formatet og det gjør nok ikke din mp3-spiller heller.

CD-formatet er PCM (PulsCodeModulert, en slags analogt format digitalt lagret.

.wav-formatet er digitalt, ikke komprimert inneholder det omtrent den samme informasjonen som PCM.

Så ingen MP3-spillere lagrer PCM, det er riktig, men mange kan lagre (og spille) .wav!

60 Gb iPod kan lagre oppimot 120 CD'er i .wav-format, mer enn nok for de fleste!

Men går ut over brukstid pr. opplading av batteriene!

Det finnes også andre formater som kan komprimeres uten å tape særlig kvalitet på komprimering.

Jeg har iPod, ekstern forsterker med egne batterier og høykvalitet øreplugger (eller kan også bruke skikkelige hodetelefoner!), og tar dette med på tur, veldig avslappende å lytte til når man ellers også kan nyte bare det å være alene, vekk fra masse andre mennesker!

topyq2.jpg

Nå kan også klassisk musikk nytes i naturen, uten stikkontakt i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.