Gå til innhold
  • Bli medlem

Turjakke som IKKE er neonfarget kondomddress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg så veldig en romslig, posete, koselig turjakke som har plass til en skikkelig strikkagenser under og som har litt nøytral farge (skogsgrønn, olivengrønn, brun..). Det bør være snøring i midjen, ordentlige lommer med lokk og knapp, og jakka bør helst gå ned til under rumpa. Jeg leter og leter, men har foreløpig ikke klart å finne noe. Kanskje noen her inne vet om noe? Det kan være softshell, hardshell, vindjakke, etc, så lenge den er ufôret og puster ok.
Jeg har tittet på Finn etter "retro" turjakker fra 90-tallet, og en del av de klaffer utseendedmessig, men det er vanskelig å vurdere kvaliteten/egenskapene på stoffet utfra bare bilder. Det jeg leter etter er vel egentlig en jakke som har designet til eldre turjakker, men med moderne, teknisk stoff. 

Til og med Fjellreven, som lenge har vært en av de få som fortsatt så litt ok ut, har visst kasta seg på trenden hvor jakkene skal være supertrange og ettersittende, og ikke hjelper det så veldig å gå opp i størrelse heller (har prøvd noen jakker i store størrelser; de blir for lange lenge før de blir vide nok). 

Håper på å unngå å måtte sy den selv, men hvis jeg ikke finner noe til salgs er det det som blir løsningen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.