Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hopp og hei,

Jeg har hatt Åsnes Breidablikk og Åsnes Ingstad siste årene. Vell bruker jeg dem hardt, i begge ender av sessongen. Men har hatt delaminering og skader på begge etter få sesonger. Mine Ingstad ski har bare gått to sesonger nå, så kom stålkanten ut på dagens skitur. Skal prøve å lime med 2 komponent epoxy. 
men finnes det lignende fjellski, som om mulig er hakket mer solid bygget? Om de veier mer bryr jeg meg ikke om. Men at de tåler bruk i terreng utenfor løypene. 
that noen tipps til andre merker en Åsnes eventuelt, og modeller. Går ski i Vinje kommune, kupert terreng oppunder tregrensa, samt i høyfjellet, utenfor løypene. IMG_1132.thumb.jpeg.9625425e2439ded8424868901531b13f.jpegIMG_1122.thumb.jpeg.9644577f634e186691d8404349fe11b2.jpeg

CE8F8B9A-A73E-4DCD-9651-AD689E25C248.jpeg

Annonse
Skrevet (endret)

Det "positive" er at Åsnes normalt ikke er de vrangeste når det gjelder reklamasjon, så du bør prøve å reklamere i alle fall.

Det er stålkanten som knekker først, så jobber den seg utover etterpå. Kommer trolig av at de har blitt bøyd litt mer enn de egentlig tåler.

Hva som holder bedre er ikke godt å si.. Men Åsnes Combat nato som er basert på forrige generasjon Ingstad, skal ha en "titanal" forsterkning i et område under bindingen. I teorien burde den hjelpe litt på holdbarheten.

Endret av Omnilite
Skrevet

Har selv god erfaring med Fischer fjellski, mine Excusion 88 har fått gjennomgå i form av tøft terreng , tung løper og variert bruk med og uten pulk. Disse er nå inne i sin 6. sessong.
Under årets prepping før sessongen kunne jeg ikke se noen tegn til skader på stålkant eller lignende.

Så også 2000 dager ute har prøvd seg på endel forskjellige ski, vet ikke om han er kjøpt og betalt men eneste som holdt i lengda for han sin del er Fischer ski.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.