Gå til innhold
  • Bli medlem

Isolert jakke - RAB Xenair vs Arcteryx Atom vs noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er på utkikk etter en tynn isolert jakke. Utgangspunktet var/er Arcteryx Atom. Ser at Fjellsport har Rab Xenair Alpine Light på tilbud, og den virker å være veldig lik Atom? De har ca samme vekt. Jeg synes det er vanskelig å navigere i disse kunstige fyllfiberne. RAB bruker PrimaLoft Gold Active+, mens Arcteryx har Coreloft 60. Dette sier meg fint lite, men kjenner jeg forumet rett så er det sikkert noen som har inngående kunnskap om forskjellige kunstfiber? :D Burde man oppgradere til Atom SV? Virker jo som en litt tykkere, og litt mer robust jakke? 

Er det noen som kan hjelpe meg? Kan det være andre jakker i dette prissegmentet rundt 2k, som kan være aktuelle? 

Jakka skal brukes som mellomlag vinterstid, eller som ytterjakke på litt kalde kvelder om sommeren. 

Endret av ingen87
Annonse
Skrevet

Har en Arcteryx jakke med Coreloft. Men har ikke brukt den nok ennå, til å mene noe særlig om den. Det er bare Arcteryx som har Coreloft. De militære modellene av Atom hoody har Climashield isolasjon, og det er visstnok "state of the art" hva jeg vet. Arcteryx selger ikke Climashield til sivile. Det gjør derimot Helikon- Tex. Wolfhound Hoodie koster rundt kr 2000 i enkelte norske nettbutikker. 

Primaloft har jeg hatt flere jakker med, og det er bra til mitt bruk. Bergans, men de er uten hette. 

Hvis du vil enda lenger ned i pris, så kan du kjøpe jakke med Thinsulate isolasjon. Det var visst det første av de syntetiske "supermaterialene". 

• Takk 1
Skrevet

Kanskje litt forfengelig tenkt av meg, men synes ikke de jakkene er noe fine når de blir så glossy i stoffet. Vil heller ha de litt matte 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.