Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting...

Er det en fjellforum app, har det vært diskutert tidligere ?

Hadde det ikke vært en nydelig idé å hatt en fjellforum app, likt som nettsiden ?

Annonse
Skrevet
59 minutes ago, NomadEli said:

Jeg lurer på en ting...

Er det en fjellforum app, har det vært diskutert tidligere ?

Hadde det ikke vært en nydelig idé å hatt en fjellforum app, likt som nettsiden ?

En app er stort sett bare en wrapper rundt en nettside i utgangspunktet. Som da er dårligere enn selve nettsiden er i en god nettleser. 

Nei takk. 

Skrevet

Nettsiden fungerer finfint. Hva skal en app gi i tillegg? Jeg syns app'er som oftest er til for å få mer tilgang til meg, og er glad hver gang jeg slipper å installere en ekstra app som tar plass og vil sende meg varsler.

Skrevet
1 hour ago, NomadEli said:

Hva savner du med forumet, som du tror du vil få i en app?

Skrevet

Å skulle ha rene nettsider som egne apper er litt meningsløst i mine øyne, når nettsiden allerede har mobiltilpasset layout.

I tillegg støtter Fjellforum å bli installert som en Progressive web app (PWA) gjennom nettlesere som støtter dette, som de fleste populære mobile nettlesere gjør. Det vil da i stor grad fungere som en egen app.

Skrevet
rokkitan skrev (20 minutter siden):

Jeg syns app'er som oftest er til for å få mer tilgang til meg

Dette!

app-utvikling koster penger, om det så bare er en html wrapper med litt dressing på toppen, så da må mann spørre seg hva utgiver sin motivasjon er for å lage en app.

Før forum-plattformer fikk mobilvennlige nettsider var jo generiske forum-apper som f.eks. Tapatalk populært. Sist jeg brukte Tapatalk (>5 år siden) så var det ikke støtte for Invision sin forumløsning, om det har endret seg i ettertid vet jeg ikke, men for forum som støttes så er det iaf. en mulig vei å gå for å få forum servert i en app.

• Liker 1
Skrevet

For å gi litt klarhet på hvorfor jeg mente en app kunne vært kjekt.

Jeg tror ikke det kunne lagt til noe som helst som nettsiden ikke allerede har.

Eneste grunnen til at en app hadde vært kjekt er å slippe å logge inn for hver gang, og få notifikasjoner på innlegg som en varsling.

Skrevet

Men igjen... Jeg er ikke noe tech-fyr. For min del driter jeg i om det ikke er en app. Er ikke noe mobil person fra før. Tenkte for dem som bruker mye smartphone hovedsakelig.

Skrevet (endret)
NomadEli skrev (23 minutter siden):

Eneste grunnen til at en app hadde vært kjekt er å slippe å logge inn for hver gang, og få notifikasjoner på innlegg som en varsling.

Kryss av for å forbli innlogget. Jeg har ikke logget inn på nytt i Chrome på min mobil på mange måneder. 

Endret av Krankman
Skrevet
3 minutes ago, Krankman said:

Kryss av for å forbli innlogget. Jeg har ikke logget inn på nytt på min mobil på mange måneder.

Javel du ? Da er problemet løst da😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.