Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I år gikk vi deler av Norlandsruta, fra Umbukta til Sulis. Jeg brukte mine splitter nye Durstongear Iceline  Poles. Svært lette og behagelige å gå med, jeg har versjonen med løkker til hendene uten at det har betydning.

Etter ca 130km så brekker plutselig nedre seksjon på den ene staven, jeg går på sti, og det er myk/fuktig jord å sette staven i. Passer ekstremt dårlig da jeg bruker staven til å sette opp X-Mid teltet. Ved neste stopp blir det feltreperasjon, for å ha en komplett stav til å sette opp teltet med, en bit av en bjørkekvister blir grei spjelk, men ikke til å gå med.

Når vi så har fullført 260+km, så ser jeg at tuppen på gåstaven som ble brukt alene på resten av turen mangler og jeg har slitt nedover på selve karbonet i staven. MAO begge stavene feilet for meg.

Dette er for dårlig stavene må kunne tåle normal bruk i norske fjell.

IMG_5400.jpeg

Endret av sofasliter
Gått avstand korrigert
  • Liker 2
  • Trist 1
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.