Gå til innhold
  • Bli medlem

Toaks Ultralight Titanium 550ml Pot, hvor kjøpe? Alternativer?

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Snønix-kjeler ser ganske like ut. Jeg har kjøpt dem i en norsk nettbutikk. Husker ikke hvor. Fine å bruke både på brenner og bål. Ingen plastdetaljer på dem. Toaks har jeg bare sett på stand på Trail Days i Damascus, Virginia. Det er vel et japansk merke tror jeg

20250703_083739.jpg

Endret av peik
Skrevet

Snow Peak har titankopper i alle størrelser.

450 mL - 70 g

600 mL - 88 g

De kan kjøpes her:

https://www.careofcarl.no/no/snow-peak-single-wall-mug-600-titanium

Ser ut som det er feil produktbeskrivelse på den siden. Produsentens egen side bekrefter vekta: https://www.snowpeak.com/products/titanium-single-600-wall-cup-mg-044?srsltid=AfmBOooCsXBmTif_c3H7x25X03KyTqQSbMIjc8eWZaTSAoeRUjLtDwDH&variant=32400901013548

Skrevet

Jeg har gått over til å bruke Toaks 700ml (D115).

Større diameter løser problemene med 550ml, som kun har fordel av litt lavere vekt og volum.

Større diameter gir bedre energiutnyttelse fordi flammen ikke går på utsiden av den. Når de går på utsiden, blir "kopphåndtakene" glovarme, har svidd fingrene flere ganger. Vektbesparelsen går føyken når du må ha med "gryteklut" (og huske å bruke den). De lange smale håndtakene på 700ml er bedre å holde i også.

Jeg kjøpte min hos Varuste i Finland en gang jeg var i Helsinki. Finnes også på Aliekspess.

Skrevet

Det er noe å tenke på ja! Er de fra Aliexpress legit? Er litt redd for å koke i bly/asbest/nikkel/plutonium osv eller hva nå de fake er laget av. 

8 minutes ago, Omnilite said:

Jeg har gått over til å bruke Toaks 700ml (D115).

Større diameter løser problemene med 550ml, som kun har fordel av litt lavere vekt og volum.

Større diameter gir bedre energiutnyttelse fordi flammen ikke går på utsiden av den. Når de går på utsiden, blir "kopphåndtakene" glovarme, har svidd fingrene flere ganger. Vektbesparelsen går føyken når du må ha med "gryteklut" (og huske å bruke den). De lange smale håndtakene på 700ml er bedre å holde i også.

Jeg kjøpte min hos Varuste i Finland en gang jeg var i Helsinki. Finnes også på Aliekspess.

Skrevet

Siden Ali er en salgsplatform, så kan det være "rotne epler" i noen av butikkene, men disse blir nok luket ut om kundene klager.

Har kjøpt en del gryter og stash, og det har vært ekte saker. (Firemaple, Alocs og Toaks)

Skrevet

Jeg kjøpte en etterligning på Aliexpress for en stund siden, den heter Wolftrail. Kan ikke skjønne annet enn at det er samme produkt med en annen logo. Og til halve prisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.