Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøkt å søke litt, men må spørre…

Er tilbud på både GSI pinnacle og Primus litetech stekepanner hos fjellsport, vil en 20cm panne være den som funker greiest på en omnilite? De koster ca like mye, men ser primusen sine panner har litt rettere kant (dumt for pannekaker, men fint for andre retter), de er vel ca like gode mtp holdbarhet og varmespredning?

Annonse
Skrevet

Har ikke testet Primus sine panner, så skal ikke uttale meg om de, men har en GSI Pinnacle (8") som jeg er veldig fornøyd med. Nonstick som faktisk fungerer på gassbluss. Har man litt ekstra smør (4 skjeer i stedet for 3) i pannekakerøren trenger man ingenting ekstra når man steker.
Om non-stick-belegget er veldig sunt i lengden er en annen sak.

• Liker 1
Skrevet

20cm panner er grei størelse, plass til litt oppi uten at den blir for stor. Jeg har også en 24cm men den blir litt stor på vanlige brennere.
Jeg kjenner ikke GSI og Primus pannene men ser de har Trangia Gourmet. Det er en panne jeg har hatt i 20 år. Den veier litt mer dels pga høye kanter og lokket. Men lokk er veldig greit å ha, lettere å gjenomsteke ting da så en sparer gass/fuel. Ellers har de MSR Ceramic. Det er også en god panne, dog har den plastdetaljer i håndtak så den er ikke så egnet til bål evt. Den er lett men har da ikke lokk. Når jeg bruker den har jeg med en spisetallerken i titan som jeg kan bruke som lokk på panna. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir foreløpig denne løsningen her:

https://www.magasinet.no/primus-litech-pot-set-2-3-liter-kjelesett-med-stekepanne

Så får jeg se om jeg får behov for en dypere stekepanne, ser at «tilbudene» på pannene er ikke reelle tilbud når jeg kikker på prisene på Prisjakt, så kan vente litt.

Trenger uansett noen andre kjeler enn de jeg har, så tror det blir en grei løsning for de gangene jeg skal kokkelere ute. 

• Liker 1
Skrevet

Tynne enkle stekepanner som det der, Trangia osv fungerer greit til det meste. Det mange gjør feil med de er å ha brenneren i max guffe og gjerne sette panna på i noen minutter (overdrevent) før man har noe i de. Oppskrift på ødelagt panne på 123.

Litt spontant kjøpte jeg den bålpanna til Eagle Products i fjor og elsker den til litt mer kokkelering og gjerne over bål/kvistbrenner. Mye tykkere og tyngre, og håndtaket foldes på en måte som gjør panna litt teit å pakke, men er utrolig god på alt annet. Et pluss at man i det litt lange håndtaket kan spikke en gren og sette inn for å ha litt lengre rekkevidde ved bål-kokkelering. Den ekstra lengden på håndtaket generelt er også ganske praktisk. 

På Omnilite:

IMG_5819.thumb.jpeg.16e39a23070f693fa886cfac5ba70098.jpeg

• Liker 1
Skrevet
sneakyowl skrev (2 minutter siden):

IMG_5819.thumb.jpeg.16e39a23070f693fa886cfac5ba70098.jpeg

Takk for bilde!

Ja, er jo mye varme som spyttes ut på maks varme, spesielt hvis panna er tom, så går det jo ikke så bra med disse beleggene…

Når jeg tenker meg om kunne jeg jo bare tatt 20cm panna jeg har i huset og sett hvordan den ligger over brenneren *facepalm*…

Så faktisk litt på den eagle panna i går før jeg endte opp med kjelesettet, får se hvilken av disse tre det blir, men heller litt mot primus sin da den ser egentlig ut som en kopi av MSR sin og har keramisk belegg (som skal vel være litt bedre enn teflon mtp eventuelle stoffer og slitasje, teflon vil flake av seg, mens i keramisk belegg så blir det bare riper som gjør den litt mindre non stick i de områdene). Får se hvordan belegget på kjelesettet er når jeg får det og gjøre opp en mening etter det…

• Liker 1
Skrevet
SkogensPappa skrev (21 timer siden):

Det blir foreløpig denne løsningen her:

https://www.magasinet.no/primus-litech-pot-set-2-3-liter-kjelesett-med-stekepanne

Så får jeg se om jeg får behov for en dypere stekepanne, ser at «tilbudene» på pannene er ikke reelle tilbud når jeg kikker på prisene på Prisjakt, så kan vente litt.

Trenger uansett noen andre kjeler enn de jeg har, så tror det blir en grei løsning for de gangene jeg skal kokkelere ute. 

Jeg kjøpte LiTech-settet som du har kjøpt, mens jeg enda jobba på Sportshuset på Ski. Det må være minst 15 år gammelt, og ser nesten ubrukt ut. Litt oppskrapa utenpå bare. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.